Çocuk ve ergenlerde okula bağlanma ile akran inançları ve duygu zorbalığı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı özel ortaokul öğrencilerinde okula bağlılıkları ile akran inançları ve duygu zorbalığı arasında bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmektir. İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan özel ortaokullarda okuyan öğrenciler evreni oluşturmaktadır. Bu genel everen içinden uygun örneklem alma yoluyla belirlenen 4 özel ortaokulunda okuyan 294 öğrenci örneklem olarak belirlenmiştir. Araştırma tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu, bağlanma ölçeği, akran inançları ve duygu zorbalığı ölçeği kullanılmıştır. Veriler bilgisayarda `SPSS for Windows vers. 21.0` programında çözümlenmiş, manidarlıklar minimum p<,05 düzeyinde sınanmıştır. Frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmış, sonra ölçekler için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri saptanmıştır. t testi, tek yönlü varyans analizi ve post-hoc schfee testi ile korelasyon analizi uygulanmıştır. Örneklem grubunu oluşturan öğrencilerin okula bağlılık puanlarının cinsiyetlerine göre toplam ölçek ile hiçbir alt boyutta anlamlı farklılık görülmezken, sınıflarına ve yaşlarına göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Sınıf seviyesi yükseldikçe okula bağlılık azalmaktadır. Yaş seviyesi yükseldikçe okula bağlılık azalmaktadır. Öğrencilerin akran inançları puanlarının cinsiyetlerine göre grupların aritmetik ortalamaları arasında erkek öğrencileri lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Sınıflarına ve yaşlarına göre de anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin duygu zorbalığı puanlarının cinsiyetlerine, sınıflarına ve yaşlarına göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 8. Sınıf öğrencilerinin en yüksek düzeyde duygu zorbalığı algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Yaş seviyesi yükseldikçe duygu zorbalığı artmaktadır. Okula bağlılık ile akran inançları ve duygu zorbalığı arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan korelasyon analizi sonucunda, okula bağlılık ile arkadaşa bağlılık, öğretmene bağlılık, akran inançları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu, duygu zorbalığı ile negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Akran inançları ile duygu zorbalığı arasında negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Duygu zorbalık algısı arttıkça akranlara güven azalmakta ve okula karşı bağlılık azalmaktadır. The aim of this research is to determine whether there is a relationship between school loyalty and peer beliefs and emotional distress in private secondary school students. The students who study at private middle schools located in the province of Fatih in Istanbul constitute the universe. A sample of 294 students from 4 general secondary schools identified through appropriate sampling from this overall EVEN was identified. The research was organized in accordance with the screening model. In order to collect data, personal information form, attachment scale, peer beliefs and feelings bullying scale were used. The data is stored on the computer as `SPSS for Windows vers. 21.0 `program, the significance was tested at minimum p <05 level. Fr and percentage distributions were obtained, then the arithmetic mean and standard deviation values for the scales were determined. T-test, one-way variance analysis and post-hoc schfee test. While there was no significant difference between the total scale and any sub-dimension according to the gender of the loyalty scores of the students who constituted the sample group, there was a significant difference according to their class and age. As the class level increases, the commitment to the reading decreases. As age increases, attachment to the school decreases. There was a significant difference in the arithmetic mean of the groups according to the gender of the students' peer belief scores in favor of male students. A significant difference was also found according to their age and class. There was a significant difference in the emotional bullying scores of the students according to gender, class and age. It was found that 8th grade students had the highest perception of feeling bullying. As the level of age increases, the emotion typhus increases. Correlation analysis to determine the relationship between loyalty to the school and the relationship between peer beliefs and emotion bullying was found to be negatively correlated with feelings of bullying as a result of a positive relationship between commitment to school, commitment to a friend, commitment to teaching, and peer beliefs. Negative correlations were found between peer beliefs and emotion bullying. As feelings of bullying increase, confidence in peers decreases and commitment to the reading decreases.
Collections