Tehlikeli maddelerin demiryolu ile taşınmasında çalışanlar açısından risk değerlendirmesi, bir petrol şirketi incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada tehlikeli maddelerin demiryolu ile taşınması sırasında çalışanlar açısından oluşabilecek riskler ile bu risklerin nasıl önleneceği araştırılmıştır. Araştırma evreni olarak demiryolu ile tehlikeli madde taşıyan enerji firmaları dikkate alınmıştır. Bu kapsamda enerji firmalarının lojistik, kalite ve iş sağlığı güvenliği uzmanları ile yüz yüze ve telefon ile görüşmeler yapılmıştır. Bu firmalar Marmara, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde bulunmaktadır. Alınan bilgiler neticesinde tüm tarafların sorumlulukları RID sözleşmesi ve Tehlikeli Maddelerin Demiryolu ile Taşınması Hakkındaki Yönetmelik dikkate alınarak incelenmiştir. Birinci bölümde genel hatları ile lojistik ve demiryolu taşımacılığı incelenmiştir. İkinci bölümde, karayolu, denizyolu ve havayolu taşımacılığında tehlikeli maddelerin taşınmasına değinilmiş ve demiryolu tehlikeli madde taşımacılığı ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Üçüncü bölümde ise olası riskler ortaya konulmuş, alınan ve alınması gereken önlemler belirtilmiştir. In this study, the risks that may arise for employees during the transportation of dangerous goods by rail and how to prevent these risks have been researched. Energy companies which transport dangerous goods by rail have been taken into consideration. Within this scope, interviews were held with the logistics, quality and occupational health and safety specialists of the energy companies. Those companies are located in Marmara, Central Anatolia and Southeastern Anatolia. As a result of the information received from the experts, the responsibilities of all parties have been examined by considering the Regulations Concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail and Regulations Concerning the National Carriage of Dangerous Goods by Rail. In the first chapter, logistics and rail transportation are examined roughly. In the second chapter, transporting dangerous goods by road, sea, and rail is mentioned and the rail section is described deeply. In the third chapter, the possible risks and precautions are explained.
Collections