Hıristiyanlık dininin bazı ikonlarının günümüz giysi markalarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Din kavramı` insanlığın var olduğu günden bugüne kadar hayatın her alanında yeralmış, özellikle bazı sektörlerde varlığını sürdürdüğü bilinmektedir. Örneğin modasektörü bunlardan biri olmuştur. İnsanlığın temel ihtiyaçlarından olan örtünme zamanlapolitik, ekonomik, kültürel, din, sosyal hayat gibi çeşitli faktörlerden etkilenerek statübelirleyici giyinme alışkanlığına dönüşmüştür. Bu durumda moda her geçen yıl ulaştığıkitlelere giyinmeyi sadece örtünmek için değil, her yıl güncellenen kurallara uyularakgiyinmeyi aşılamaktadır. Böylelikle giysi tasarımcıları her sene bazen sanattan veyadoğadan, bazen tarihi bir olaylardan, bazen de ilahi ve ilahi olmayan dinlerdenesinlenerek yaptıkları tasarımlarını koleksiyona dönüştürerek önemli markalar adıaltında Dünyaya sunmaktadırlar. Moda dünyasına hükmeden bu markaların bulunduğucoğrafyadaki dini inancın Hıristiyanlık olmasından dolayı Dünyada dinin modaüzerindeki izlerini en çok Hıristiyanlık dininde rastlamaktayız. Yapmış olduğumuz tezaraştırma ve incelememizde; giysi tasarımcıların dini kavramları koleksiyonlarındakullanarak yer vermeleri onların gerek yaratmış oldukları markaların öne çıkmasınagerekse bu markanın din teması ile birlikte büyük kitlelere daha rahat ulaşmasına nedenoldukları düşünülmektedir. `The concept of religion` have been existed from the very begining of mankind tilltoday in many fields of human life, especially in some specific sectors still exists. Forexample fashion industry is one of them. ` Covering oneself `, which is the fundamentalnecessity of humanity, turned into a custom of dressing that defines a social statusaffecting by political, social, economic, cultural and religious factors. On thatcondition, fashion suggests to the masses dressing themselves not only for just coveringthemselves but also dressing themselves according to some rules that are changing toyear to year. Hereby, every year fashion designers sometimes inspired by art or nature,sometimes by historical events , divine religions or not divine religions turn theirdesigns into collections and present them to the world under the name of famousbrands. It can be seen that the effect of religion on fashion mostly in Christianity.Because the geographic location of the fashion brands that dominate the fashionindustry is consisted of Christians. In this thesis, research and analysis, it is thoughtthat the usage of religious concepts in fashion designer's collections leads to theirbrands' coming into prominence and also easily reaching to the great masses with theconcept of religion.
Collections