11-15 yaş arası ergenlerde okul yaşamı zorbalığı ve siber zorbalığın bazı demografik özellikler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 11-15 yaş arası ergenlerde okul yaşamı zorbalığı ve siber zorbalığın bazı demografik özellikler açısından değerlendirilmesi ve farklılıkları belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada İstanbul ilinde rastgele örneklem yoluyla seçilen 2 okulda 354 ortaokul öğrencisinden anket yoluyla araştırma yapılmıştır. Veriler, Tanımlayıcı Özellikler Soru Formu, Okul Yaşamı Zorbalığı Belirleme Ölçeği-Ergen Formu ve Siber Mağdur-Zorba Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Ölçek alt boyutlarının güvenirlik katsayıları Alpha=0.88 ve yukarısı bulunmuştur. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma problemlerinin belirlenmesine yönelik olarak korelasyon analizi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin %19,66' sının siber zorbalığa maruz kaldığı, %96,51' inin okul yaşamı zorbalığına maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Siber zorbalığa maruz kalma düzeyleri artan öğrencilerin siber zorbalık eğilimlerinde de artış olduğu belirlenmiştir. Okul yaşamı zorbalığına maruz kalma düzeyleri artan öğrencilerin okul yaşamı zorbalığı eğilimlerinde de artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Siber zorba eğiliminin erkeklerde yüksek olduğu, 7. sınıfların siber zorba mağduru olma düzeyi 5. sınıflara göre yüksek olduğu, anne eğitim düzeyine göre siber zorba eğilimi ve siber zorba mağduru düzeylerinin farklılaştığı, baba eğitim düzeyine göre siber zorba eğilimi ve okul yaşamı zorba eğilimi düzeyinin farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. The aim of this study is to evaluate the differences of school life bullying and cyber bull in terms of some demographic characteristics in adolescents between the ages of 11-15. The study was conducted through questionnaires from 354 middle school students in 2 schools selected by random sampling in the province of Istanbul. Data, Descriptive Characteristics Questionnaire were collected using the School Life Envelope Identification Scale-Ergen Form and the Siber Victim-Zorba Scale. The reliability coefficients of the scale sub-dimensions were found to be Alpha = 0.88 and above. A statistical program was used to evaluate the obtained data. Correlation analysis, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) tests were conducted to determine the research problems. As a result, 19.66% of the students were exposed to cyberbullying, and 96.51% of them were exposed to school life bullying. It has been determined that the students who are exposed to bulimia are also increasing their bulimia tendencies. The result is that students who are exposed to school-life bullying also increase in school bullying trends. According to the education levels of parents, the level of cyber bullying and the level of bullying are different according to the education level of the parents, the level of bullying and bullying tendency according to the level of education of the father differs from the level of the bullying tendency of school life Have been achieved.
Collections