İşletmelerin stratejik araç tercihleriyle benimsenen karar modellerinin ilişkisi: İstanbul otelcilik sektörü araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütlerin strateji belirleme süreci kapsamında ayrıca karar verme süreçleri de işletmeperformansına etki eden bir faktördür. İşletme açısından her karar veriş aynı zamanda birvazgeçiştir. Bu da işletmeler açısından amaçlarına giden yolda işletmeyi farklı senaryolarlakarşılaştırmaktadır. Bu noktada işletmelerin strateji yapıcıları doğru amaca doğru stratejiyleulaşılabileceğini unutmamalıdırlar. Dolayısıyla işletmelerin kullanacağı stratejik araçlar vekarar verme modelleri işletme amacına ulaşmak sürecinde çok önemli iki faktördür. Bukapsamda işletmelerin stratejik araç tercihleriyle benimsenen karar modellerinin ilişkisiniaraştırmak araştırmanın temel amacıdır.Mülakat gerçekleştirilen otel işletmeleri İstanbul'un kültür turizmi ve iş seyahatleri ağırlıklıyapısı içerisinde konaklama, yiyecek içecek ve toplantı hizmetleri sunan hizmetişletmeleridir. Mülakatlar esnasında otel yöneticilerine işletmelerinin kullandığı bütünstratejik karar araçları sorulmuştur ve bu çerçevede veri toplanmıştır.Sonuç olarak elde edilen veriler bağlamında benimsenen karar modelleri ve stratejik araçkullanımındaki nicelik ve çeşitlilik arasında bir ilişkinin varlığından söz edilebilmektedir.Stratejik karar araçlarının kullanımındaki çeşitlilik ve nicelik açısından süreç ve politik kararmodelleri ön plana çıkarken diğer modeller daha az çeşitlilik ve nicelik arz etmektedir. Organizational decision making processes influence the performance of the organizationwithin the scope of strategy setting process. At the same time, every decision has beenabandoned in terms of business. This compares the management to the different scenarioson the way to their goals. At this point, it is important to note that strategy makers canachieve the right strategy with the right strategy. Strategic tools and decision-making modelsthat businesses will use are therefore two key factors in achieving business goals. In thiscontext, the main purpose of the research is to investigate the relation of the decision modelsadopted with the strategic vehicle preferences of the enterprises.Interviewed hotel establishments are services businesses that provide accommodation,catering and meeting services within the culture tourism and business trips of Istanbul.During the interviews, all the strategic decision tools used by the businessmen were askedto the hotel managers and the data were gathered in this frame.The conclusion is that there is a relationship between the decision models adopted in thecontext of the data obtained and the quantity and diversity of the use of strategic tools. Whileprocess and policy decision models are at the forefront in terms of diversity and quantity inthe use of strategic decision tools, other models have less diversity and quantity.
Collections