XX. ve XXI. moda defilelerinin karşılaştırmalı olarak seçilmiş moda markaları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Moda defileleri, İngiliz tasarımcı Charles Frederick Worth tarafından, butiğine gelen müşterilere giysi tasarımlarını canlı olarak sunmasıyla başlamış ve zamanla gelişerek moda tasarımı alanında en çok tercih edilen bir sunum gerecine dönüşmüştür. Günümüzde farklı pazarlama stratejilerinin yaratıldığı bir alan olan moda defileleri, teatral sahne gösterileri şeklinde izleyicilere ve basın üzerinden tüketicilere sunulmaktadır. Böylece markalar, tüketici kitlesini hızlı bir şekilde büyüterek markalaşma unsurlarını daha çabuk kazanmaktadırlar. Defileler, tarihsel süreç içerisinde incelendiğinde; ilk olarak Avrupa'da ortaya çıkmış ve sonrasında Amerika'ya, Uzak Doğu'ya ve diğer ülkelere yayılmıştır. II. Dünya Savaşı öncesine kadar Paris, modanın kalbi olarak görülmüş ve tüm defileler burada düzenlenmiştir. Savaşla birlikte Amerikan modası ve defileleri popülerlik kazanmıştır. Reklamcı Eleanor Lambert'in 1943 yılında organize ettiği moda etkinliği, global basında beğenilerek büyük bir başarı elde edilmiştir. Bu sayede Harper's Bazaar, Vogue gibi önemli dergiler, Amerikan modasını dergilerinde yayınlamaya başlamışlardır. Moda defileleri resmileşerek; 1958 yılında Milano Moda Haftası, 1973 yılında Paris Moda Haftası ve 1983 yılında Londra Moda Haftası kurulmuştur. 1980'li yıllardan itibaren Japon tasarımcılar, moda sektöründe aktif rol oynamaya başlamışlardır. XX. ve XXI. yüzyıl moda defilelerinin, moda pazarlama ve markalaşma unsurlarıyla ilişkisi araştırmanın ana temasıdır. Akabinde; internet, basın - yayın, halkla ilişkiler ve diğer teknolojik gelişmeler, markanın büyümesinde ve gelişmesinde katkı sağlayan faktörlerdir. Buradan yola çıkılarak sekiz farklı moda markasının defileleri incelenmiş, basılı kitap, makale, dergi, gazete gibi farklı kaynaklardan görsel ve yazınsal bilgiler derlenmiştir. Sonuç olarak; markalar, defilelerinde sahne konsepti ve tamamlayıcı yan unsurlar kullanarak tüketicide kalite algısı yaratmakta ve satın almaya yönlendirmektedir. Bunun en küçük örneği olarak, defilelere katılan kişilerin sosyal medya uygulamaları üzerinden yaptıkları paylaşımlar gösterilebilmektedir. Bu çalışmada elde edilen bilgiler sonucunda, defilelerin estetiksel ve fonksiyonel mekan algıları yaratılarak tüketicilere sunulması; markaya değer, imaj, prestij ve finansal kazanç sağlamaktadır. The fashion shows have started with live presentation his clothes designs to the customers who come to the store, by the British designer Charles Frederick Worth. Its developing graduallybhas evolved into presentation reaper which is the most preferred in the field of fashion design. Today, fashion shows which are an area where different marketing strategies are created, are presented to the consumers through the theatrical stage shows and to consumers through the press. Thus, brands quickly acquire branding elements by rapidly growing the consumer segment.When the fashion shows are examined in the historical process; it first appeared in Europe and later spread to America, the Far East and other countries. Until the Second World War, Paris was seen as the heart of fashion and all the fashion shows were organized here. With the war, American fashion and the fashion shows that were realized here, are gaining popularity. The fashion event organized by the advertiser Eleanor Lambert in 1943 was a great success in the global press. Thus, important magazines such as Harper's Bazaar, Vogue have started publishing in American fashion magazines. By the fashion shows were officialized, Milan Fashion Week in 1958, Paris Fashion Week in 1973 and London Fashion Week in 1983 were founded. After the 1980s, Japanese designers began to play an active role in the fashion industry.XX. and XXI. centuries fashion shows' relation with fashion marketing and branding element are the main theme of the investigating. Subsequently; internet, press- publication, public relations and other technological developments are the factors contributing to the growth and development of the brand. From there, the fashion shows of eight different fashion brands were examined and visual and literary informations were compiled from different sources such as printed books, articles, magazines and newspapers. As a result; the brands lead them to purchase by using stage concept and complementary elements to create a sense of quality in their consumers. As the smallest example of this, it is possible to show the share of people who participated in the fashion shows over social media applications.As a result of the informations obtained in this study, presentation to consumers by creating aesthetic and functional place perceptions of the fashion shows, provide value, image, prestige and financial benefits to the brand.
Collections