Ergenlerin iyilik halleri, arkadaşlık kalitesi ve psikolojik sağlamlık arasındaki yordayıcı ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nicel araştırma paradigmasına sahip bu çalışmada, ergenlik dönemindeki lise öğrencilerinin, arkadaşlık kaliteleri, psikolojik sağlamlık düzeyleri ve iyilik hali düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu değişkenler aralarındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeli ile sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul'un Beyoğlu ilçesinde eğitim öğretimine devam eden 15-19 yaş aralığındaki lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın yürütüldüğü çalışma grubu, tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen 179' u kadın, 138'i erkek toplam 317 kişiden oluşmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak, Arkadaşlık Kalitesi Ölçeği (Friendship Quality Scale), Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (Adolescent Psychological Resilience Scale ) ve Beş Faktörlü İyilik Hali Ölçeği Ergen Formu (Five Factor Wellness Invertory-Teen Version ) kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada, İyilik Hali, Psikolojik Sağlamlık ve Arkadaşlık Kalitesi arasında olumlu yönde doğrusal bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Başka bir ifadeyle elde edilen bulgular, bireylerin, Psikolojik Sağlamlık ve Arkadaşlık Kalitesi düzeyleri arttıkça İyilik Hali düzeylerinin de arttığını göstermektedir. Araştırmanın sonuçları, ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış, önerilere yer verilmiştir. In this research which has a quantitative research paradigm, it is aimed to determine relations between high school students in adolescence, friendship qualities, psychological resilience levels and well-being levels and to test the relations between these variables with structural equality model. The study group of the research is composed of high school students in the age range of 15-19 years who continue their education in Beyoğlu district of Istanbul. The study group of the research consisted of a total of 317 individuals, 179 female and 138 male selected by random cluster sampling method. In this research, the Friendship Quality Scale, the Adolescent Psychological Resilience Scale and the Five Factor Wellness Invertory-Teen Version were used as data collection tools. In addition, a personal information form was used to determine the demographic characteristics of the participants.In the research, it was determined that there is a positive linear relationship between psychological resilience, psychological well-being and friendliness. Findings obtained in other words show that as the levels of psychological resilience and friendship quality increase, the level of Well-being also increases. The results of the research were discussed in the light of the relevant literature and the recommendations were included.
Collections