Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorUzunşimşek, Şahin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:10Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671628
dc.description.abstractOtomotiv sektörünün hızla büyümesi ve müşterilerin otomobillere ilgi göstermesi nedeniyle zaman zaman satış danışmanları ek bir gayret sarf etmeden stoklarındaki otomobilleri kolayca satabilmektedir. Ekonomi piyasalarının kısır geçtiği bazı aylarda satış danışmanları müşteri aramakta fakat satış alışkanlıklarını değiştirdiklerinden dolayı potansiyel müşterileri kaçırabilmektedirler. Bu çalışmada müşteri takibinin ve anahtar cümlelerin satıştaki etkisine değinilerek satış danışmanı ve satış yöneticisinin yapması gerekenler araştırılmıştır. Rekabetin arttığı otomobil sektöründe, satış danışmanına dokunan müşterilere 0-2 saat içerisinde tekrar geri dönüş yapan satış danışmanlarının, müşterilerinin satın alma kararlarında etkili olduğu görülmüştür. Bu çalışmada ayrıca müşterilere karşı kullanılan cümle ve kelimelerin önemli olduğu görülmüştür. Müşterileri harekete geçiren cümleler yapılan anket sonucunda ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractSometimes sales assistants can sell easily automobiles in stocks without putting any extra effort because of growth in economy and rising interest on automobiles. However, during times of economic recession sales assistants search for customers but they may ending up in losing customers because they lack the needed skills. In this study, the effect of following up customers and key phrases is researched and the things that sales assistants has to do are searched. In the automobile sector in which competition is getting higher, it's proved with a survey that the sales consultants who give their feedback to their customers in 0-2 hours effect the buying decision of their customers. In this study, it's also proven that the words and sentences used to the customers have a significant importance. At the end of survey, the frases, that make the customers move, were revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri takibinin ve anahtar cümlelerin satışa etkisi: Volkswagen kullanıcıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of customer tracking and key phrases on sales in automobile sector: A study on Volkswagen customers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-28
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer tracking system
dc.subject.ytmIndividual marketing
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSale
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmSentence
dc.subject.ytmKeyword
dc.identifier.yokid10179109
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497973
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess