Pazarlama iletişiminin bir aracı olarak gerilla pazarlama: Türkiye`de uygulanmış gerilla pazarlama kampanyaları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen pazar şartları ve tüketici istek ve beklentileri, işletmeleri daha etkin faaliyetler gerçekleştirmeye yönlendirmektedir. Günümüz koşullarında geleneksel pazarlamanın etkilerini kaybetmeye başlamasıyla beraber hem düşük maliyetli hem de etkileyici bir teknik olan gerilla pazarlama ortaya çıkmıştır. Gerilla pazarlama kullandığı yöntemler sayesinde rakibin kendini taklit etmesini önleyen, düşük maliyetle yüksek ses getiren ve yaratıcı yöntemlerle müşteriyi etkileyen sansasyonel bir tekniktir.Bu çalışmanın amacı, gerilla pazarlamayı kullanan işletmelerdeki örnekleri inceleyerek pazarlama yöneticilerine kıyaslama yapabilecekleri öneriler sunmaktır. Ayrıca, elde edilen bulgular ışığında pazarlama iletişimi literatürüne katkı sunmak ve gelecekteki çalışmalara yol göstermek amaçlanmaktadır. Çalışmanın birinci ve ikinci bölümünde `pazarlama iletişimi`, `bütünleşik pazarlama iletişimi` ve `gerilla pazarlama` kavramları hakkında literatür taraması yapılmış ve bu kavramlar derinlemesine açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise Türkiye'de gerilla pazarlama tekniği kullanılarak yapılan 30 pazarlama kampanyası incelenmiş ve vaka analizi yapılmıştır. Yapılan vaka analizinden sonra vakalara ilişkin uzman görüşlerine başvurularak çalışmada yer alan gerilla pazarlama kampanyaları `yaratıcılık`, `etkililik` ve `maliyet` unsurları ele alınarak uzmanlar tarafından değerlendirilmiştir. Developing market conditions and consumer wishes and expectations lead businesses to perform more effective activities. Guerrilla marketing, which is both a low-cost and an impressive technique, has emerged as traditional marketing has lost its effect in today's conditions. Guerilla marketting is a sensational technique which prevents the competitors to immitate themselves due to the methods they use and creates a tremendous impression by low costs and affects consumers through creative methods.The purpose of this study is to present recomendations that can be compared by marketing managers by examining the examples in businesses using guerrilla marketing. It is also aimed to contribute to the literature of marketing communication in the light of the findings and to guide the future studies. In the first and second part of the study, the literature review on `marketing communication`, `integrated marketing communication` and `guerrilla marketing` concepts was conducted and these concepts were explained in detail. In the third section 30 marketing campaigns conducted by using guerilla marketing technique in Turkey were analyzed and case analysis was conducted. Following the case analysis, experts ideas were asked and the guerilla marketing campaigns in the study were evaluated by experts in terms of `creativity`, `effectiveness` and `cost`.
Collections