Havayolu işletmelerinde kriz yönetiminin kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havayolu işletmeleri, yapısı gereği her zaman krizlere açık bir durumdadır. Yani her havayolu işletmesi, farkında olsun ya da olmasın operasyonel, stratejik, finansal ya da işletme dışı nedenlerle ortaya çıkabilecek bir kriz tehlikesi altındadır. Bu krizler, havayolu işletmeleri gibi yüksek risk altında çalışmak zorunda olan kurumların ciddi sorunlarla karşı karşıya kalmasına neden olabilir. Böyle bir durumda izlenebilecek bir yol haritasının oluşturulması, ayrıntılı ve alternatif planlar yapılması işletmenin krizi en az etkiyle atlatmasını sağlayacaktır.Bu çalışmanın birinci bölümünde; kriz yönetim kavramı kriz öncesi, kriz anı ve kriz sonrası olarak üç bölümde incelenmiştir. Ayrıca kriz yönetimi ile risk yönetimi arasında ilişki ve havayolu işletmelerinde kriz yönetimi konusu anlatılmıştır.İkinci bölümde ise; itibar yönetim kavramı, itibarı oluşturan unsurlar ve itibarın korunması konularının yanı sıra etkin bir kriz yönetiminin uzun ve kısa vadede işletme itibarına etkileri, itibarını kaybeden ya da geliştiren işletmelerin gelecek perspektiflerinin değerlendirilmesi yapılmıştır.Üçüncü bölümde ise; havayolu işletmeleriyle yapılan derinlemesine mülakat neticesinde, havayolu işletmelerinin kriz yönetim yaklaşımları ve bu yaklaşımların kurumsal itibar üzerindeki etkileri incelenmiştir. Airline operations are always open to crises by the force of their system. That is to say that each airline operation, being whether aware or unaware of the situation, is under the risk of a crisis which might occur due to the operational, strategic, financial or non-operating reasons. These crises might cause institutions like airline operations that have to work under high risk to encounter some serious problems. To set a course to follow for this kind of situation, to make detailed and alternative plans will enable an operation to get over the crisis with the minimum effect. On the section one of this study; the concept of crisis management is examined as three parts which are pre-crisis, crisis moment and post crisis. Besides, the relation between crisis management and risk management, and the topic of crisis management in airline operations are explained. On the second section; as well as the matters of reputation management concept, the elements creating reputation, protecting the reputation, there are also review on how an efficient crisis management affects the operation's reputation in the short and the long run, and evaluate the future perspectives of the operations which are developing or have lost their reputation.And on the third section; as a result of in-depth interviews with the responsible person of airlines, crisis management attitudes of airline operations and the effects of these attitudes on corporate reputation are examined.
Collections