İlköğretim düzeyinde öğrenim gören roman öğrencilerde benlik saygısı, algılanan sosyal destek ve sosyal beceriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 3-8. sınıflarında öğrenim gören Roman öğrencilerde benlik saygısı, algılanan sosyal destek (aileden algılanan sosyal destek, öğretmenlerinden algılanan sosyal destek, arkadaşlarından algılanan sosyal destek) ve sosyal beceriler arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda algılanan sosyal destek ile sosyal beceri düzeyinin benlik saygısını yordayıp yordamadığı araştırılmıştır. Ayrıca ele alınan demografik değişkenlerle bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiş, cinsiyet bakımından bağımlı değişken düzeyleri arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmaya İstanbul İli, Şişli İlçesi Kuştepe Mahallesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Roman ailelerinin 3.-8. Sınıflarına devam eden öğrencilerinden 109 kız, 102 erkek olmak üzere toplam 211 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Coopersmith (1967) tarafından geliştirilen Benlik Saygısı Envanteri, Yıldırım (1997) tarafından geliştirilen Algılanan Sosyal Destek ölçeği, Kocayörük (2000) tarafından geliştirilen Sosyal Beceri Ölçeği ile araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 24.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Demografik değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Sperman's Korelasyon Katsayısı, gruplar arası karşılaştırmada ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma verilerine bağlı olarak Roman çocukların algıladıkları sosyal destek ve sosyal beceri puanlarının benlik saygısı düzeylerini anlamlı olarak yordadığı bulunmuştur. Kız öğrencilerle erkek öğrencilerin benlik saygısı ,algıladıkları sosyal destek ve sosyal beceri düzeyi bakımından farklılaşmadığı görülmüştür. The purpose of this research is to analyze the relationship between self esteem, perceived social support (from family, frends and teachers) and social skills of Gypsy students attending elementry (3.-4.) and secondary (5-6-7-8.) school. In line wtih this purpose, whether self esteem can be predicted using perceived social support and social skills was researched. Whether self esteem can be predicted using perceived social support and social skills was reserched. Moreover, the relationship between the demographic variables at hand and self esteem, perceived social support and social skills were analyzed, and whether there was a difference between the leves of devolepment variables levels with regards to gender was researched.A total of 211 students consisting of 108 girls and 103 boys attending 3rd to 8th grades from Gypsy families fort he 2016-2017 academic year from Kuştepe neighborhood of Şişli distinct of İstanbul were involved in the research. The date collection tools used were the `Self Esteem Inventroy ` developed by Coopersmith (1967), `Perceived Social Support Scale` developed by Yıldırım (1997), `Social Skills Scale` developed by Kocayörük (2000) and the `Personel Informatıon Form` used by the researcher ın connectıon with the research data.In accordance with the research data, it has been found the social support and social skills points that the Roma children perceive, predict the level of self esteem in a meaninful way. No difference was found between girls students and boy students in the level of self esteeem, perceived social support and social skills.
Collections