Sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin empatik beceri düzeyi, sürekli öfke düzeyi ve öfke ifade tarzlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ile branş öğretmenleri arasında empatik beceri düzeyi, öfke ifade düzeyi ve öfke ifade tarzları bakımından anlamlı bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Ek olarak ele alınan demografik değişkenlerle empatik beceri düzeyi ve öfke ifade tarzı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul'un bazı semtlerindeki devlet ilk ve orta okullarından tesadüfi olarak seçilen 99 sınıf öğretmeni ve 101 branş öğretmeni olmak üzere 200 öğretmen oluşturmaktadır.Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ile Empatik Beceri Ölçeği (B-Formu) kullanılmıştır. Katılımcılardan toplanan veriler, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinden elde edilen bulgular incelendiğinde branş öğretmenlerinin sınıf öğretmenlerine göre, kadrolu öğretmenlerin ücretli öğretmenlere göre empatik becerilerinin daha yüksek olduğu; kendini içedönük olarak tanımlayan öğretmenlerin içe atılan öfke ortalamalarının dışadönük olarak tanımlayanlara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Medeni durum ve cinsiyet değişkenine göre empatik beceri düzeyi, öfke düzeyi ve öfke ifade tarzlarının farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiler incelendiğinde, empatik beceri düzeyi arttığında öfke düzeyinin azaldığı bulgusuna ulaşılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili alanyazın temelinde tartışılarak önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to investigate whether there is a meaningful difference in the lev-els of empathic skill, anger expression and anger expression styles among class teachers and branch teachers working in primary and secondary schools. In addition, the relation-ship between demographic variables, empathic skill level and anger expression style was examined. The sampling of the research constitutes 200 teachers, including 99 class teach-ers and 101 branch teachers who were randomly selected from the public primary and secondary schools in some districts of Istanbul in the academic year of 2017-2018.The Personal Information Form, the Trait Anger and Anger Expression Style Scale and the Empathic Skill Scale (B-Form) were used by the researcher to collect data. Data col-lected from the participants were analyzed using the SPSS 22.0 package program. When the findings obtained from the analysis of the data were examined, it was found that the branch teachers have higher empathic skills than the class teachers and the perma-nent teachers were higher than the paid teachers. Teachers who defined themselves as introverted turned out to have higher inward anger means than the extrovert ones. Ac-cording to the marital status and gender variables, the level of empathic skill, the level of anger and the way of expression of anger are not differentiated. By examining the rela-tionships between dependent variables, it was found that the level of anger decreased as empathic skill level increased.Findings obtained from the research were discussed on the basis of the related literature and suggestions were made.
Collections