Algılanan sosyal destek ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dijital oyun bağımlılığı çocuklar ve gençler arasında çok yaygınlaşmıştır. Bu durum bazı psikolojik ve sosyal sorunlara da yol açabilmektedir. Bireyin ailesinden öğretmeninden veya arkadaşlarından algıladığı sosyal destek düzeyi ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin araştırılması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmanın evrenini ortaokul 8.sınıf öğrencileri ergenler oluşturmaktadır. Bu amaçla, İstanbul ili Fatih ilçesindeki resmi üç ortaokulun son sınıf öğrencileri arasından random seçilen 350 öğrenciye `Dijital Oyun Bağımlılığı` ve `Algılanan Sosyal Destek` testleri ve `Sosyo-demografik Bilgi Formu` uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerin sonuçlarının elde edilmesi amacıyla elde edilen veriler SPSS 22 programına girilerek analiz edilmiştir. 'algılanan sosyal destek ile dijital oyun bağımlılığı' arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Bununla beraber bu değişkenler ile sosyo-demokgrafik değişkenler arasındaki ilişkinin de incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda elde edilen bulguların koreasyon testi analizine göre; Algılanan sosyal destek ile dijital oyun bağımlılığı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Algılanan sosyal desteği yüksek olan bireylerin oyun bağımlılığının daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Ancak t testi sonucuna göre algılanan sosyal destek ile dijital oyun bağımlılığı genel ve alt boyutları arasında anlamlı fark yoktur. Today, digital game addiction has become very common among children and young people. This situation can lead to some psychological and social problems. The purpose of this study is to investigate the relationship between the perceived level of social support by an individual's family member, teacher or friend, and digital play addiction. For this purpose, `Digital Gaming Dependency` and `Perceived Social Support` tests and `Socio-demographic Information Form` were applied to 350 students randomly selected from three middle school seniors in Fatih district of Istanbul province. In order to obtain the results of the applied tests, the gathered data was entered into the SPSS 22 program and analyzed. In conclusion, There was a negative relationship between perceived social support and digital game addiction. However, there is no significant difference between perceived social support and overall and sub-dimensions of digital game dependence according to the t test result.
Collections