Çalışanların kurumsal memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Adliye çalışanları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Adliyelerde görev alan personel üzerine yoğunlaşan bu tez çalışması; bir kurum olarak adliyenin hayatımızdaki konumunu, adliyede istihdam edilen personelin görev ve sorumluluklarını ve adliyelerin yapısal ve fiziki yapılarını belirleyerek, İstanbul'da yer alan bir adliyenin çalışanlarının işe dair memnuniyet düzeylerini ölçmek ve kişilerin demografik özellikleri ile memnuniyet düzeyleri arasındaki bağlantıyı incelemektir.Bir ülkenin sosyal, ekonomik ve siyasi politikalarının temelini adalet hizmetleri oluşturmaktadır. Bu sebeple adliyelerdeki hizmetlerin verimli, etkili, erişilebilir ve zamanında sunulabilmesi yeterli insan gücünün yüksek motivasyonla çalışması ve yaptığı işten memnun olması ile mümkün olabilmektedir. Motivasyon seviyesi düşük, çalışma şartları iş görene hitap etmeyen ve bunun gibi birçok olumsuz durum ile karşılaşılan bir örgütte çalışan personel etkin ve verimli olamaz. Bunun için yöneticiler iş görenlerin moral ve motivasyonunu en yüksek düzeyde tutacak öncelikler belirlemeli; bunun için ise iş görenlerin istek ve gereksinimlerinin doğru ve net olarak tespit edilmesi gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, adliye çalışanlarının çalışma hayatlarında yaşadıkları olumsuzlukları tespit etmek ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda adliye çalışanlarının memnuniyet düzeylerini ve dolayısıyla da adliyelerdeki verimliliği artırabilmek adına çözüm önerileri getirmektir.Adliyede görevlilerinden 157 kişi ile gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Kurumsal memnuniyeti ölçen sorular; çalışma ortamı ve koşulları, iş yönetimi, iletişim, çalışan bilinci, yetkinliği/eğitimi/kariyeri geliştirme ve yönetim anlayışı ile ilgilidir. Beşli likert tipinde değerlendirilen ölçeğin güvenirlilik analizi sonucunda Cronbach's alpha katsayısı 0,978 olarak bulunmuştur.Yapılan araştırma sonucunda adliye çalışanlarının memnuniyet düzeylerini etkileyen faktörler 6 ana başlık altında toplanmıştır. Bu faktörler sırasıyla; (1) Çalışma ortamı ve koşulları, (2) İş yönetimi, (3) İletişim, (4) Çalışan bilinci, (5) Yetkinlik, eğitim ve kariyer geliştirme, (6) Yönetim anlayışı şeklindedir. Çalışmada, memnuniyet düzeylerini etkileyen en yüksekten en düşüğe değerlendirilmiş ve bu kapsamda, faktörlere dair memnuniyet düzeyleri şu şekilde sıralanmıştır: İletişim (3,035), iş yönetimi (3,0048), çalışan bilinci (2,9738), yönetim anlayışı (2,6867), çalışma ortamı ve koşulları (2,6016), yetkinlik-eğitim-kariyer geliştirme (2,3638).Anahtar Kelimeler: This thesis focuses on the personnel working in courthouses; to determine the position of the judiciary in our lives, the duties and responsibilities of the personnel employed in the courthouse and the structural and physical structures of the courthouses, to measure the satisfaction levels of the employees of a courthouse in Istanbul and to examine the link between their demographic characteristics and their satisfaction levels.Justice services are the basis of the social, economic and political policies of a country. For this reason, efficient, effective, accessible and timely delivery of the services in the courthouses can only be possible if sufficient manpower is working with high motivation and satisfied with the work. Employees working in an organization whose motivation level is low, working conditions do not appeal to the employee and many such negative situations are encountered cannot be effective and efficient. To do this, managers should set priorities to keep the morale and motivation of the employees at the highest level; For this purpose, the demands and requirements of the employees must be determined accurately and clearly.The aim of this study is to determine the negativities experienced by the judicial workers in their working lives and to offer solutions in order to increase the satisfaction levels of the judiciary workers and thus increase the efficiency in the courthouses.The questionnaire was used as data collection tool in the research conducted with 157 people from the courthouse. Questions measuring corporate satisfaction; work environment and conditions, business management, communication, employee awareness, competence / training / career development and management approach. The Cronbachis alpha coefficient was found to be 0,978 as a result of the reliability analysis of the scale which was evaluated in five likert type.As a result of the research, the factors affecting the satisfaction levels of the judicial workers were gathered under 6 main headings. These factors are; (1) Work environment and conditions,(2) Business management, (3) Communication, (4) Employee awareness, (5) Competence, training and career development, (6) Management approach. In this study, the satisfaction levels were evaluated from the highest to the lowest and the satisfaction levels of the factors were listed as follows: Communication (3,035), business management (3,0048), employee awareness (2,9738), management understanding (2,6867), working environment and conditions (2,6016), competence-education-career development (2,3638).
Collections