Hizmetkar liderlik tarzının örgütsel öğrenmeye etkisi: Hastane çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sağlık sektöründe meslek hayatına devam eden hastane çalışanlarının hizmetkar lideri algılaması ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada nicel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 522 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırmada öncelikle katılımcıların demografik özellikleri kapsamında frekans analizli yapılmıştır. Daha sonra ise kullanılan ölçeklerin güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmıştır. Sonraki adımda ise hizmetkar liderlik ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemek adına korelasyon analizi ve sonrasında regresyon analizi yapılmıştır. Bu adımdan sonra demografik özelliklerin değişkenler üzerinde farklılık oluşturup oluşturmadığını incelemek adına normallik testi ve devamında ise farklılık testleri yapılmıştır.Çıkan sonuçlara göre hizmetkar liderlik ile örgütsel öğrenme arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca katılımcıların bazı demografik özellikleri hizmetkar liderlik ve örgütsel öğrenme algılarında farklılaşmaya neden olmuştur. In this research, the relationship between the perception of the servant leader and the organizational learning of the hospital employees in the health sector is investigated. The study was conducted with 522 participants. In the study, frequency analyzes were conducted primarily within the context of demographic characteristics of the participants. Then, the reliability and validity analyzes of the scales used were made. In the next step, correlation analysis and regression analysis were conducted to investigate the relationship between servant leadership and organizational learning. After this step, the normality test was conducted to examine whether the demographics differed on the variables, and the difference test was performed in the continuation.According to the results, there is a positively meaningful relationship between servant leadership and organizational learning. In addition, some of the demographic characteristics of participants have led to differentiation in servant leadership and organizational learning perceptions.
Collections