Kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkileri; Sağlık işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal itibara etkilerinin ölçülmesi ve bu konuda özel hastanelerdeki işgören profil desteği alınarak etkilerinin ölçülmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul'da faaliyet gösteren özel hastanelerin personeli oluşturmaktadır. Araştırma anket tekniğine dayalı yürütülmüştür. Araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ile ilgili iki ölçekten oluşan anket kullanılmıştır. Kurumsal itibar ile ilgili anket soruları için, Çalışkan ve Ünüsan'ın (2011) uyguladığı toplam 26 maddelik ölçekten yararlanılmıştır. Kurumsal itibar ölçeği için ise, Baran ve ark. (2009)'nın çalışmasındaki 32 maddelik ölçek uygulanmıştır. Anketler işgörenlere bağımsız bir şekilde uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 23.0 programında Regresyon ve Faktör analizleri yöntemiyle sonuçlandırılmıştır. İstatistiksel olarak Gönüllü Sosyal Sorumluluk, Etik Sosyal Sorumluluk, Ekonomik Sosyal Sorumluluk, Yasal Sosyal Sorumluluk ilişkileri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın neticesine baktığımızda, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının, kurumun itibarına etkisinin yüksek olduğu, kurumsal sosyal sorumluluğun alt boyutları olan gönüllü, etik ve ekonomik sorumluluğun kurumun itibarını etki ettiği, yasal sorumluluğun ise kurumun itibarına çok fazla bir etkisin olmadığa ulaşılmıştır. The aim of survey is to measure effects of institutional social responsibility activities and to measure its effects taking support of employee profile in private hospitals about the subject. Staff of private hospitals that carry on a business in İstanbul make up population. The search is conducted based on questionairre technique. A questionairre which is made up of two scales about institutional social responsibility and corporate reputation is used in survey. It is benefited from a scale consists of 26 question items totally that Çalışkan and Ünüsan implemented (2011), for corporate reputation and survey questions. As to corporate reputation scale, a gauge contains 32 question items which in Baran's and co-workers' study (2009) is applied. Questionairres were made by workers autonomously. Surveys are eventuated in method of Regretion and Factor analysis' in SPSS 23.0 programme. Voluntaristic Social Responsibility, Ethical Social Responsibility, Economical Social Responsibility, Legal Social Responsibility relations are compared statistically. It's come through that institutional social responsibility has great influence over corporate reputation, when voluntaristic and ethical social responsibilities which ones of institutional social responsibility sub-dimensions have influence over corporate reputation, ethical and legal social responsibilities aren't effective on corporate reputation of establishments in research result.
Collections