21. yüzyılda Türkiye`de deri sektöründe tasarımın yeri ve markalaşma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Türkiye'de 21. yüzyıldaki deri sektörünün oluşumu, ilerlemesi ve tasarımların markalaşma sürecinin incelenmesidir. Aynı zamanda Türkiye'nin tarihinde yüzyıllardır var olan deriyi, sektöre rakamsal olarak da daha fazla yansıtması için öneriler geliştirmek maksadıyla yazılmıştır. Bu amaçla çalışmaya Türkiye genelinde faaliyet göstermekte olan deri tekstil firmaları, bu firmalarda çalışan bireyler ve deri tasarımcıları katkı sağlamıştır. Verilerin toplanmasında sektör içi röportajlar, İhracatçı Birlikleri'nden ve ITC Statistics'ten alınan bilgiler kullanılmıştır. Rekabetin her sektörde olduğu gibi deri sektöründe de artmasıyla Türkiye'nin deri alanında avantaj ve dezavantajları araştırılmış, tasarımın firmalara etkisi ve yeni marka yaratmanın yöntemleri incelenmiştir. Bu amaçla 2017 yılında kurulmuş olan Naya Yana deri tasarım markasının kurulum ve pazarlama süreci incelenmiştir.Medya ve internet kullanımının ürün satışlarına etkisi son yıllarda oldukça arttığı gözlenmiştir. Buna yönelik `blog yazarlığı` gibi yeni mesleklerin ortaya çıkması pazarlama tekniklerine yeni bir bakış açısı getirmiştir. Bu tekniğin markalar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Her geçen gün tecrübeli insan sayısını kaybeden sektörde Türkiye'de eğitim alanında yeni sistemler geliştirmek, talebi arttırma yönünde olabilecek çözümlerden biridir. Çalışmanın sonucunda Türkiye'de deri sektöründe markalaşmaya yeni çözümler getirilmesi gerektiği, tasarımcılara verilen değerin ve desteğin arttırılmasının önemli olduğu belirlenmiştir. The aim of the research is to present the 21st century's formation, progression of leather sector in the 20th century and the examination of the branding process of designs. At the same time there are leather centuries in the history of Turkey, as the sector is written numerically in order to develeop proposals for further reflection. To this end, the leather textile companies operating throughout Turkey contributed to the study, individuals and leather designers working in these firms. In the data collection, intra-sector interviews, information received from the Turkish Exporters ' Association and ITC statistics were used.In the leather industry have also studied the advantages and disadvantages of the skin area of Turkey with the increase, the impact on the design of the company and creating brand new methods were examined. For this purpose, the establishment and marketing process of `Naya Yana` leather design brand which was established in 2017 was examined.The effect of media and internet usage on product sales has increased in recent years. Accordingly, the emergence of new professions such as `bloggers` has brought a new perspective to marketing techniques. With each passing day the number of people who experienced the losing sector, to develop new systems in education in Turkey is one of the solutions will be geared to increasing demand.As a result of the study, it has been determined that new solutions should be introduced to the brand in leather sector in Turkey and that increasing the value and support given to the designers is important.
Collections