Toplumsal travma yaşamış Boşnak ana-babaların çocukları olan üniversite öğrencilerinde benlik saygısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 1992-1995 yılları arasında Saraybosna'da yaşanan toplumsal travmalara maruz kalmış Boşnak ana-babaların Saraybosna'da üniversitede okuyan çocuklarında bazı sosyo-demografik değişkenlerle Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve alt boyutları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ele alınan sosyo-demografik benlik saygısı ve diğer alt boyutlar arasındaki ilişkiler incelenecek, sosyo-demografik bilgiler temelinde oluşturulan gruplar arasında benlik saygısı ve diğer alt boyutlar bakımından fark olup olmadığı araştırılacaktır. Bu araştırmanın örneklemi, Saraybosna'da yaşamakta olup üniversite okuyan ve rasgele seçilen 249 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin 117'si kız, 132'si erkektir. Toplama araçları, demografik bilgilerin elde edildiği kişisel bilgi formu ile benlik saygısını ölçmek amacıyla kullanılan `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği'nden meydana gelmektedir. Elde edilen veriler SPSS.22 programı ile analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre anne eğitim düzeyinin artışıyla benlik saygısı da artmakta; yaş, gelir, baba eğitim düzeyi ve diğer etnik grup üyelerine güven düzeyi ile benlik saygısı alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Kız ve erkek öğrencilerin tartışmalara katılabilme derecesi ve babalarıyla ilişki boyutlarında fark bulunmuştur. Çalışmayan, kalabalık ortamlara girmekten rahatsız olan öğrencilerin benlik saygısı düzeyi ise düşük bulunmuştur. Elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmıştır. The aim of this study was to investigate Bosniak parents' children in university who were exposed to social trauma in Sarajevo between 1992-1995 in the term of relationship between some socio-demographic variables and Rosenberg Self-Esteem Scale and its sub-dimensions .For this purpose, the relationship between socio-demographic self-esteem and other sub-dimensions will be examined and whether there is a difference between the groups formed on the basis of socio-demographic information in terms of self-esteem and other sub-dimensions will be decided. The sample of this study consisted of 249 randomly selected students living in Sarajevo of which 117 are girls and 132 boys. The collection tools consist of the personal information form in which demographic information is obtained and the Rosenberg Self-Esteem Scale, which is used to measure self-esteem.The data obtained were analyzed with SPSS.22 program.According to the findings of the study, self-esteem increases with the increase in the level of mother education; There are significant relationships between age, income, father education level and trust of other ethnic group members and self-esteem sub-dimensions.There was a difference in the degree of participation of female and male students in the discussions and the relationship with their fathers.The self-esteem level of students who were have not the jop and who were disturbed to enter crowded environments was found to be low.The findings were discussed in literature.
Collections