Türk ve Suriyeli çocuklarda benlik saygısı, akran zorbalığı ve sosyal destek
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlkokul 4. sınıfta okuyan Türk ve Suriyeli öğrencilerde benlik saygısı, akran zorbalığı ve sosyal destek düzeyi arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlayan bu araştırmaya 42 Suriyeli, 88 Türk olmak üzere toplam 130 öğrenci katılmıştır. Çalışmada bağımlı değişkenler (benlik saygısı, akran zorbalığı, sosyal destek düzeyi) arasındaki ilişkileri incelenmiş, sosyodemografik değişkenler temelinde oluşturulan gruplar arasında bağımlı değişken düzeyleri bakımından farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.Bu araştırmada, verilerin toplanması için anket formu oluşturulmuştur. Anketteki ölçekler gerekli literatür taraması yapıldıktan sonra seçilmiştir. Veriler, internet üzerinden toplanmış, araştırmacı tarafından veri toplama süreci denetlenmiştir. Anket formu 3 bölümden ve seksen yedi sorudan oluşmaktadır. Öğrencilere; Kişisel Bilgiler Formu, Akran Zorbalığı Ölçeği, Benlik Saygısı Ölçeği ve Sosyal destek ölçeği anketleri uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır.Veri analizi sonucunda, akran zorbalığı ile benlik saygısı arasında negatif yönlü, zayıf bir ilişki; akran zorbalığı ile sosyal destek arasında pozitif yönlü, zayıf bir ilişki; benlik saygısı ile sosyal destek arasında pozitif yönlü, zayıf bir ilişki saptanmıştır. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. The aim of this study was to investigate the relationships between self-esteem, peer bullying and social support among Turkish and Syrian students attending 4th grade in primary school. In this study, the relationships between dependent variables (self-esteem, peer bullying, social support level) were examined and the differences between the groups formed on the basis of sociodemographic variables were investigated in terms of dependent variable levels.In this research, a questionnaire was formed to collect data. The scales in the questionnaire were selected after necessary literature review. Data were collected over the internet and the data collection process was supervised by the researcher. The questionnaire consists of 3 sections and eighty-seven questions. To students; Personal Information Form, Peer Bullying Scale, Self-Esteem Scale and Social Support Scale questionnaires were applied. SPSS program was used for data analysis. As a result of the data analysis, a negative, weak relationship between peer bullying and self-esteem; a positive, weak relationship between peer bullying and social support; a positive, weak relationship was found between self-esteem and social support. The findings were discussed in the context of the relevant manuscript.
Collections