Özel yetenekle ilgili bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinin rekreasyonel aktivitelere katılımlarına engel olabilecek unsurların belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi'nin özel yetenek sınavıyla öğrenci alan beden eğitimi ve spor, müzik eğitimi ve resim-iş eğitimi bölümlerinde okuyan öğrencilerin rekreasyonel etkinliklere katılmalarına engel olan faktörleri saptamaktır.Araştırmanın evrenini, 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi'nde öğrenim gören ve özel yetenek sınavları ile öğrenci yerleştirilen bölümlerden beden eğitimi ve spor bölümü (1205), müzik eğitimi bölümü (216) ve resim-iş eğitimi (497) bölümlerinde okuyan toplam 1918 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, beden eğitimi ve spor bölümünden 221 öğrenci, Müzik Eğitimi bölümünden 116 öğrenci ve Resim-İş bölümünden 161 öğrenci olarak toplam 498 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır.Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler kullanılarak, Üniversite öğrencileri ile ilgili demografik bilgilerin değerlendirilmesinde frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları hesaplanmıştır. Araştırmada kullanılan anketin 6 alt boyutunda Üniversite öğrencilerinin cinsiyet durumlarına göre, verdikleri cevapların değerlendirilmesinde bağımsız gruplarda t-test analizi uygulanmıştır. Ayrıca sınıf, bölüm, refah seviyeleri ve boş zamanlarını değerlendirmede çektikleri güçlük durumlarına göre ankete verdikleri cevapların değerlendirilmesinde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi uygulanmıştır. Gruplar arası farklılıkları belirlemek için Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır.Sonuç olarak, genel anlamıyla öğrencilerin cinsiyetlerine ve sınıf değişkenlerine göre boş zamanları değerlendirmede bir farklılığın gözükmediği bölüm değişkenlerine göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin resim ve müzik eğitimi bölümü öğrencilerine göre boş zamanlarını değerlendirmede daha az güçlük çektiği, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmedeki çektiği güçlük değişkenine göre ise, boş zamanlarını değerlendirmede güçlük çektiğini söyleyen öğrencilerin birey psikolojisi alt boyutunda sıkıntı yaşadıkları, boş zamanlarını değerlendirmede engel yaşamayan öğrencilerin ise boş zamanları değerlendirmeyle ilgili yapılan faaliyetlerde daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. The aim of this study was to determine the factors that prevent the students who studies in the Physical Education and Sport, Musical Education and Painting Departments which request aptitude test, from participating into the recreational activities.Population of the research is constituted by total 1918 students who were studying at Gazi University in 2009-2010 Academic Years in Physical Education and Sport (1205), Musical Education (216) and Art Education Departments (497) which request aptitude test. Totally 498 volunteer participants constitute the research?s sample; 221 students from Physical Education and Sport, 116 students from Musical Education and 161 students from Art Education Departments.In evaluating the demographic data about university students, frequency (f) and percentage distribution (%) were calculated by using the data collected via questionnaire in the research. Independent samples t-test analysis was performed for evaluating the answer of the students according to the gender of the University students in the 6 sub-dimension dimension of the questionnaire used in the research. Also, one-way analysis of variance (ANOVA) test was performed for evaluating the answers according to the class, department, welfare levels and difficulties for recreation. To determine the differences between the groups, the Tukey HSD multiple comparison test was applied to the students.Finally, there was generally no difference in recreation according to the gender and class variance of the students. According to the department variances with regarding the spare times, students studying at physical education and sport departments have less difficulties than students studying at art education and musical education departments. According to the students who have difficulty for recreation, have problems in the lower dimension of the individual psychology. Students, who have no difficulty for recreation, were more successful in the activities for recreation.
Collections