Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, İbrahim
dc.contributor.authorKoyuncu, Ramazan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:15:22Z
dc.date.available2021-05-08T10:15:22Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671313
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim kurumlarında yönetici davranışlarının öğretmenlerin mesleğe yabancılaşması üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Niğde il merkezinde çeşitli resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 335 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklemi oluşturan öğretmenlere, Thomson ve Wendt tarafından geliştirilmiş mesleğe yabancılaşma ölçeğinden, Reddin'in 3 boyutlu liderlik ölçeği ile demografik özelliklerden oluşan toplam 50 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilerek araştırma hipotezlerin test edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin güvenirliliğini test etmek için Güvenirlilik Analizinden, demografik değişkenlere ilişkin dağılımların belirlenmesinde frekans analizinden, Lider davranışının yabancılaşma üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmak için regrasyon analizinden, lider davranışı alt boyutları ile yabancılaşma alt boyutları arasındaki ilişkilerin ortaya koymak için korelasyon analizinden ve yabancılaşma ve lider davranışı üzerinde etkide bulunan yaş, cinsiyet, medeni durum, branş, kıdem ve okuldaki öğretmen sayısının gibi demografik değişkenlerin etkilerini karşılaştırmada varyans analizinden faydalanılmıştır.Çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmamızla yakından ilişkili olan ilköğretim, öğretmen ve okul yöneticileri kavramın üzerinde kısaca durduktan sonra okul yönetimi kavramı üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde lider davranış biçimleri, liderlik kuramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde yabancılaşma türleri, örgütsel yabancılaşma, mesleğe yabancılaşma ve öğretmenlerde mesleğe yabancılaşma kavramları açıklanmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise lider davranışı ve yabancılaşma arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla anketin sonuçları hakkında bilgi verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Yönetimi, Yabancılaşma, Liderlik
dc.description.abstractThe goal of this study is to investigate whether there is an effect of administrators behaviours on the alienation of teachers to work in primary education institutions. The research was applied to 335 teachers who work in several public primary schools in Niğde province. A 50-question questionnaire, which consists of demographic characteristics, Reddin?s 3 dimensional leadership scale and the scale of alienation to work which was developed by Thomson ve Wendt, was applied to the sample participants. The data which was obtained was evaluated in the program of SPSS and research hypotheses were tested. In this study, reliability analysis was used to test the reliability of the scale; frequency meter to identify the distrubition of demographic variants, regression analysis to research whether there is an effect of leader behaviour on alienation to work; correlation analysis to find out the relationship between sub-dimension of leader behaviour and alienation to work; variance analysis to compare the effects of demographic variants, which affect alienation and leader behaviour, such as age, gender, marital status, branch, seniority and number of teachers at school.The study consists of four main sections. In the first part the concept of school management was emphasized after emphasizing on concept of primary education, teachers and school administrators which are closely related to our study. In the second part of the study leader behavior styles, leadership theories were explained. In the third section, the types of alienation, the concepts of organizational alienation, alienation from the profession and alienation from the profession at teachers were explained. In the last part of the study, It was given information about the result of the questionaire in order to identify the relationship between leader behaviour and alienation from profession.Key Words: Education Management, Alienation, Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında yönetici davranışlarının öğretmenlerin mesleklerine yabancılaşmasına etkisi Niğde örneği
dc.title.alternativeThe effect of managers behaviours at primary education institutions on teachers alienation about their jobs through the example of Niğde
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmOccupational commitment
dc.subject.ytmAlienation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmNiğde
dc.subject.ytmOccupational interest
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid408963
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290067
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess