Web tabanlı eğitim sistemlerinde tekrar kullanılabilir içerik oluşturma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, web tabanlı eğitim sistemlerinde tekrar kullanılabilir içerik oluşturma ve oluşturulan içeriğin öğrenci başarısına olan etkisini belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, 2007?2008 Eğitim - Öğretim yılının bahar döneminde Ağrı Merkez, Cumhuriyet Lisesi'nin 9. sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen 3 haftalık bir araştırma yapılmıştır.Bu araştırmada yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 25 kişi deney grubu ve 25 kişi kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında Bilgi ve İletişim Teknolojileri dersinde ?Bilgisayar Ağları? ünitesinin öğretimi amacıyla dersler deney grubunda web tabanlı eğitimle, kontrol grubuna da geleneksel öğretimle işlenmiştir. Öğrencilerin söz konusu ünitedeki başarılarını ölçmek için öntest ve sontest olarak başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerine geliştirilen öğrenme nesneleri hakkındaki görüşlerini almak üzere öğrenme nesnesi değerlendirme anketi yapılmıştır. Başarı testi ile elde edilen bulgularla yapılan istatistiksel karşılaştırmalardan, tekrar kullanılabilir içerikle birlikte web tabanlı öğretimin, geleneksel öğretime göre öğrenci başarısını daha fazla arttırdığı görülmüştür. Ayrıca yapılan anketin sonucunda öğrencilerin web tabanlı eğitime çabuk uyum sağladığı ve bu uygulamanın diğer derslerde de gerçekleşmesini istedikleri ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Web tabanlı öğretim, Öğrenme nesnesi, Öğrenci algıları, Oluşturmacılık, Başarı testi, Tekrar kullanılabilirlik The general aim of the research is to specify the effect of constructing reusable content in the web-based education systems and constructed content to the success of the learner. With this aim, a 3-week search was done on 50 students in the 9th class of Ağrı Cumhuriyet High School in 2007-2008 Education Term.In this search, semi-experimental pattern was used. The sample of the search was formed with 1 experiment group (25 students) and 1control group (25 students) with the total of 50 student. In the comprehension of the search, lessons was performed with web based education in the experiment group and with traditional education in the control group in the aim of teaching the unit of `?Networks? in the `?Knowledge and Communication?? lesson. Besides, a questionnaire about learning objects was applied on the students of the experiment group in order to receive their opinions about the learning object. It was seen that, given with reusable content , web-based education increases the learner success compared to the traditional education. Besides, It was revealed that learners accommodate with the web-based education and they want that this application would actualise in other lessons.Keywords: Web based education, Learning objects, Student perceptions, Constructivism, Success test, Reusability
Collections