A preliminary study for the development of a real-time strategy game: `Gallipoli Wars`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öncelikle bilgisayar oyunu geliştirme süreç ve teknikleri ele alınmıştır. Oyuncu, hikaye, kurallar, amaçlar, prosedürler, çatışma ve mücadele gibi oyunun tasarım öğeleri ve bunların oyun üzerine etkileri incelenmiştir. Bir oyunu oluşturan, grafik motoru ve grafik süreçleri (sabit işlev süreci ve esnek süreç), fizik motoru ve ilgili teknikler (çarpışma denetimi, ışın atma, vb.), oyun programlama (oyun mekanikleri, yapay zeka, senaryo oluşturma ve yönetme sistemleri), görsel içerikler (sahne, 3B modeller, gölgelendirme algoritmaları için 2B haritalar ve 3B animasyonlar) ve işitsel içerikler gibi bileşenler, geliştirme süreçleri ve yaklaşımları ile birlikte ele alınıp incelenmiştir. Bunlar, bir örnek durum çalışması olarak, Türk tarihinin bir parçası olan Çanakkale Savaşlarından bir kesiti konu alan gerçek zamanlı bir 3B strateji oyununa uygulanmıştır. In this study, game development processes and methodologies were examined first. Game design elements like players, story, rules, objectives, procedures, conflict and challenge, and their effect over gameplay were examined and described. Technical components including the render engine and rendering pipeline (fixed function pipeline and flexible pipeline), physics engine and physics related techniques (collision detection, ray-casting, etc.), game codes (for game mechanics, artificial intelligence, scenario creation and management) and artwork contents (game level, 3D models, 2D maps for shaders, skeletal animation and audio assets) that form a game were examined along with their development processes and approaches. They are all applied on a case problem, which is a part of Gallipoli Wars in Turkish history, as a real-time 3D strategy game.
Collections