Doğasal formların soyutlanmasında plastik değer çözümlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Modern heykel tarihinde XX. yüzyılın başlarıyla birlikte, sanatçılar doğayı soyutlamaya başlamışlardır. Endüstri alanındaki gelişmeler, toplumsal yaşamın da farklılaşmasına neden olurken, bu durum, sanatı ve sanatçıyı da etkilemiş; onun farklı arayışlara yönelmesine neden olmuştur. Sanat ürününde doğa, gerçekçi formda yansıtılmamış, soyutlamacı anlayışla, doğadaki nesneler, yorumlamalar getirilerek yansıtılmıştır. Heykelde plastik değer çözümlemeleri sorununa yaklaşırken seçilen konular, biçimsel olarak incelenmiş ve soyutlamacı bir yaklaşımla ele alınmıştır. Bugüne kadar yapılan çalışmalarda benzer yaklaşımlarla ürün vermiş sanatçılar, teorik ve pratik yönden araştırılmıştır. Kişisel çözümlemelerin oluşum sürecinde, heykel formunun plastik değerleri uygulamalarla araştırılmıştır. SUMMARY Artists have started to abstract the nature by the turning of the 20th century in the modern sculpture history. The innovations in the field of industry caused the social life become different. Therefore, they directly influenced the artists;as a result of this, artists were driven to look for different searchings. The nature in a piece of art work was not reflected by real forms, but the objects in the nature were reflected by abstract points of view. On approaching the plastic value solvings in sculpture, the chosen topics were investgated as a form, and handled with an abstract methodology. The artist who produced their art in the similar way up to now were studied thorougly in terms of theory and practice. In this study, however, the plastic value effects of the sculpture form were studied by applied solvings in the process of personal approaches.
Collections