Show simple item record

dc.contributor.advisorKırışoğlu, Olcay
dc.contributor.authorDoğan, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:56Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:56Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670117
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, Francisco De Goya'nın `3 Mayıs Katliamı` adlı yapıtı üzerine -ölüm, ölüm korkusu ve yaşam- olgularının plastik sorunsalları irdelenmiştir. Bu irdelemede, toplumsal, kişisel ve kültürel etkenler üzerinde durularak adı geçen resmin biçim ve içerik çözümlemelerine gidilmiştir. Fransız Devrimi'nin yaşandığı döneme rastlayan `3 Mayıs Katliamı` adlı resim, Napolyon'un ordusunun İspanya'yı işgal etmesinin sonucunda ayaklanan yurtseverlerin kurşuna dizilmesini betimlemektedir. Resmin konusu tarihsel açıdan gerçektir. Bunun yarımda, Goya'nın yoğun duyarlılığım yansıtan resim, sanatçının yaşadığı ortamdan kişisel etkilenimini de açığa çıkarır. Kültürel açıdan Romantik çağın gereklerini resmine yansıtan Goya, bu bağlamda Romantiktir. Çalışmada, `3 Mayıs Katliamı` adlı yapıt üç boyutta (kişisel, toplumsal, kültürel) ele alınmış ve incelenmiştir. Sonuçta her sanatçı gibi Goya'nın da, çağının tanığı olduğu bir gerçektir. Ancak, Romantik dönemde bu tanıklığa sanatçının bireysel duygularının da katılmasıyla olayın yapıta daha dramatik bir şekilde yansıdığı görülmektedir. Goya'nın, bu resmi bir geçiş dönemini yansıtmaktadır. İdealizmden, Dışavurumculuğa Romantizm'in duygu çizgisiyle taşındığı gözlenmektedir.
dc.description.abstractSUMMARY The phenomenons of the death, the fear of death and the life itself are the main concern of the Francisco De Goya's most paintings. The aesthetic problems of the Francisco De Goya's master piece named `Shooting of the Rebels of May 3, 1808` has been examined in the countext mentioned above in this thesis. The `May 3, 1808` which is the extension of the French Revolution, illustrates the shooting of patriots who revolted againts the occupation of Spain by the Napoleon Forces. The theme of picture is real which reflects the full emotions of Goya, exposes the personel influence of artist from his era. Goya, who reflects the realities of his age in this picture, is a romantic from the cultural perspective. The `May 3, 1808` has been examined in three contexes (cultural, personal and social). Finally, it may be concluded that Goya was a witness of his age like other artists. Therefore, it has been seen that the theme of the picture involving Goya's personel feelings and witnessing of his era was reflected much more dramatically. Another aspect of this picture by Goya is that it reflectes a transition period. In this context, Romantisizm is tranferred from Idealism into Expressyonism by means of emotions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleFrancisco De Goya`nın `3 Mayıs Katliamı` adlı yapıtı üzerine -Ölüm, ölüm korkusu ve yaşam- olularının plastik sorunsalı
dc.title.alternativeThe problematics of death fear and life phenomenon in Francisco De Goya's master piece `Shooting of the Rebels of May 3, 1808`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-22
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGoya, Francisco
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmRomanticism
dc.identifier.yokid61355
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61355
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess