Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Rıza
dc.contributor.authorÇelik, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:47Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:47Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2021-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670043
dc.description.abstractEdebiyatın temel unsurlarının dil öğretim sürecinde kullanılması altı ana bölümde incelenmiştir. İlk iki bölüm, çalışmanın temelini oluşturmak üzere, metin ve işlevselliği, edebiyat ve özellikleri nedir sorularına cevap vermek amacıyla düzenlenirken, üçüncü bölümde Hatay'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı üç ilköğretim ve üç lisede okutulan İngilizce ders kitaplarındaki edebiyatın yeri ile ilgili yapılan bir araştırma yer almaktadır. Geriye kalan 3 bölümde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda kullanılan İngilizce ders kitaplarındaki edebi materyallerin eksikliğinin önemini vurgulamak için edebiyatın dil eğitiminde işlevselliğine `neden, nasıl, ne zaman edebiyat kullanılmalı` sorularıyla cevap aranmaktadır. Sonuçta, edebiyatın bir çok nedenden dolayı dil öğretim sürecinin doğal bir parçası olduğu sonucuna varılmıştır. Özellikle dilin, yaratıldığı kültürle, direkt olarak da edebiyatla yakın bir ilşkisi vardır. Bundan dolayı ideal bir ders kitabının doğal olarak öğrenciye dilin özü olan kültürü, buna bağlı olarak edebiyatı da içermesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Oysaki Milli Eğitime bağlı okullarda ders kitapları için yapılan araştırmada edebiyata az önem verildiği ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Metin, Edebi Metin, Edebi olmayan Metin, Edebiyat, İngilizce Ders Kitabı.
dc.description.abstractInsertion of the dynamics of literature and literary text into ELT classes has been mainly studied in six different parts. While the first two parts are arranged to answer the questions what is tex.t and its function and what is literature and its qualities to determine the background of the study in general, the third part is mainly considered to cover an examination of elements of literature in coursebooks used in three primary and three high schools of Ministry of National Education in Antakya. And the rest three parts are expected to shed light upon the questions of why, when and how literature is to be used in ELT classes in general so as to bring out a necassary emphasis upon the lack of materials of literature in the coursebooks used in some schools of Ministry of National Education. Finally, we come to conclusion that elements of literature are favourable and natural unit of a language teaching process for various reasons. First language has a direct link with the source of culture out of which it is developed and automatically a link with its own literature. Thus, an ideal language teaching coursebook is naturally expected to provide the learner with the essence of the language that is; culture and literature. However, an examination of the coursebooks used in schools of Ministry of National Education has led us to the idea that elements of literature are paid very little attention.Ill Key Words: Text, Literary Text, Non-Literary text, Literature, English Coursebooks.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleDynamics of literature in a second language teaching and learning process
dc.title.alternativeİkinci bir dil öğrenme ve öğretme sürecinde edebiyatın işlevi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-25
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid163821
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147680
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess