Şehirlerin markalaşma süreci ve çok boyutlu ölçekleme ile analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Marka, işletmenin sahip olduğu ürünü rakiplerinden ayırmakta ve farklılaştırmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinin merkezinde yer alan marka kavramı işletmeler açısından önemli avantajlar sunmaktadır. Başarılı ve güçlü bir marka, pazara yeni girişlere engel oluşturur, rakiplerden müşteri çalar, dağıtım ve tedarik kanallarında işletmenin elini güçlendirir. Ayrıca, güçlü markalar pazarlama maliyetlerini düşürür, müşteri talep tahminlerinin daha sağlıklı yapılabilmesini sağlar, rakiplerinden daha yüksek fiyat sunma imkanı verir. Globalleşme ile birlikte sürekli değişen ve gelişen dünyada birbirleri ile sürekli rekabet halinde olan şehirler de kendi markalarını yaratarak dünya refahından daha fazla pay almak, azalan kaynaklardan daha fazla yararlanmak istemektedirler. Bu nedenle dünyadaki birçok şehir yönetim felsefesi ve uygulamalarında pazarlama uygulamaları ve araçlarını günden güne daha fazla kullanmaktadırlar.Bu yüksek lisans tezi ile, şehir markalarının nasıl ve hangi özellikleri ile algılandıkları, birbirlerine göre çeşitli özellikler itibariyle üstün ve zayıf yönleri, kendilerini rakiplerinden ne kadar farklılaştırabildikleri ve şehir markalarının algılanan konumları, çok değişkenli istatistiki yöntemlerden olan Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi kullanılarak ortaya konacaktır. Bu çalışmada elde edilen sonuçların şehir pazarlama ve markalaşma stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanmasında etkin rol oynayan kişiler için önemli bir kaynak olabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka, Mekan pazarlaması, Şehir pazarlaması, Şehir markası yaratma, Çok boyutlu ölçekleme Brands distinguish and differentiates the product and services owned by the firms from their competitors. Located in the center of the marketing activities, the branding concept offers significant advantages for the firms. Successful and strong brands creates barriers to new entrants to the market, take the customers from its competiters, and give a better control ever distribution and supply channels. In addition, strong brands reduce marketing costs, allows for more accurate estimates of customer demand and enables to offer a higher price from its competitors. In a world where it is constatnly changing and evolving by globalization, cities, which in competition with each other, wants to create their own brands to take a greater share of the world welfare, and to take more advantage of decreasing resources. For this reason, day by day, many cities in the world include more and more marketing practices and tools in its management philosophy and governance practices.In this master thesis, how and by which features city brands are perceived, the strengths and weaknesses they possess relative to each other by a variety of features, how much can they differentiates from theimselves and the perceptual positions of the city brands will be exposed by using one of the multivariate statistical methods, Multidimensional Scaling Technique. The results of this this study is thought to be an important source for those who are playing an active role in the formulation and implementation of city marketing and branding strategies. Key Words: Brand, Place marketing, City marketing, Creating city brands, Multidimensional Scaling
Collections