İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde virüsler-bakteriler-mantarlar ve protistler konularının öğreniminde örnek olaya dayalı öğrenme yöntemi kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETLKÖĞRET M 5. SINIF FEN B LG S DERS NDE?V RÜSLER-BAKTER LER-MANTARLAR VE PROT STLER? KONULARININÖĞREN M NDE ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMKULLANILMASININ ÖĞRENC LER N AKADEM K BAŞARILARINA VEFEN B LG S DERS NE YÖNEL K TUTUMLARINA ETK SBelgin ADALIlköğretim Anabilim Dalı Yüksek LisansDanışman: Yrd.Doç.Dr. Özlem Sıla OLĞUNAğustos 2005, 108 SayfaBu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde ?Virüsler-Bakteriler-Mantarlar-Protistler? konusunda uygulanan örnek olaya dayalı öğrenme yöntemininöğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisiniaraştırmaktır.Bu araştırma için 2004-2005 Öğretim Yılı Güz Dönemi Antakya Merkez lçelköğretim okullarına bağlı Nizamettin Özkan lköğretim Okulu ile Beyhan Gencaylköğretim okulunun 5. sınıf öğrencilerinin 2 şubesi seçilmiştir. Çalışmanın deney grubunuBeyhan Gencay lköğretim okuluna bağlı 5.sınıf öğrencilerinin bir şubesi, kontrol grubunu iseNizamettin Özkan lköğretim okuluna bağlı 5.sınıf öğrencilerinin bir şubesi oluşturmuştur.Araştırmacı, ?Canlılar ve Doğayla Etkileşimleri? ünitesinde ?Virüsler-Bakteriler-Mantarlar veProtistler alemi? konularının öğretiminde kontrol grubu öğrencilerine, geleneksel yöntemleri,deney grubu öğrencilerine ise örnek olaya dayalı öğrenme yöntemini kullanarak işlemiştir.Uygulama 4 hafta devam etmiştir.Veri toplama aracı olarak, fen bilgisi başarı testi ve fen bilgisi tutum ölçeğikullanılmış, bu ölçek ve test uygulama başlamadan önce ön test ve uygulama sonunda son testolarak deney ve kontrol grubu öğrencilerine verilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde,öğrencilerin başarı testlerine ve fen bilgisi dersine yönelik tutum ölçeğine verdikleri yanıtlarınfrekansları, aritmetik ortalamaları, standart sapmaları, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) vebağımsız gruplar t testini hesaplamak amacıyla SPSS statistik Paket Programındanyararlanılmıştır.Analizler sonucunda elde edilen bulgular, örnek olaya dayalı öğrenme yöntemininuygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarısı ve Fen Bilgisine karşı tutumları,geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarısıve fen bilgisine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı derecede bir farkolduğunu ortaya koymuştur. Sonuç olarak, örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin, öğrencibaşarısına etkisinin olumlu yönde olduğu ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarını arttırdığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Örnek Olaya Dayalı Öğrenme, Fen Bilgisi Eğitimi, Problem TemelliÖğrenme ABSTRACTEFFECT OF CASE-BASED METHOD ON 5th GRADE ELEMENTARYSCHOOL STUDENTS AKADEMIC ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARDSCIENCE WHILE TEACHING ?VIRUSES, BACTERIES, FUNGI AND PROTISTS?TOPICBelgin ADALIElementary Education SubdeparmentAdvisor: Ass. Prof.Dr. Özlem Sıla OLĞUNAug 2005, 108 PagesThe main purpose of this study is to investigate the effects of case-based instruction onstudents academic achievement and attitudes toward science.This study was carried out during 2004-2005 Fall Semester at Nizamettin ÖzkanElementary School assigned as the experimental group, where as the one of the 5 th gradeclass from Nizamettin Özkan Elementary School was assigned as the control group. Studentsin control group received the instruction on ?virüses, bacteries, fungi and protists? by regulartraditional teaching methods. Experimental group students were instructed with case-basedinstruction.Science achievement test and attitudes toward science scale were administered in thisstudy. Descriptive statistics ( mean, independent t test and analyses of varyans-ANOVA) wereused during the analyses of data.Results of the analyses show that students of experimental group instructed with case-based instruction have higher academic achievement and attitudes toward science scores thanthe control group students who were instructed with regular tradional instruction.Key words: case-based instruction, science education, problem- based learning.
Collections