Preserving and breaking the canon: English music by Peter Ackroyd as a postmodern bildungsroman
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, postmodern bağlamda Peter Ackroyd'un ses getiren EnglishMusic romanının tematik ve anlatısal çeşitliliğini ortaya koyar. Çalışmanın amacı,romanın İngiliz kanonunun değerlerini ve edebi yapılarını korumasının ve İngilizkültürünün kült yazarları, eserleri, resim ve müzik sanatçılarına göndermeleryapmasının yanında, aynı zamanda postmodern bir roman olma özelliğini taşıdığınıgöstermektir. 1992'de yayımlanan ve yazarın altıncı kitabı olan English Music diğerbirçok biyografik eserinde ve romanlarında olduğu gibi genel olarak Londra veİngiliz kültürüne odaklanır. Kitapta olay örgüsü ana karakterin başından geçenlerinanlatıldığı 19 bölümden oluşur. Tek sayılı bölümlerde karakterimiz Timothy'nin1920'li yıllara denk gelen çocukluğundan başlanır ve yaşlılığına kadar olan hayatıanlatılır. Çift sayılı bölümlerinde ise ana karakter kendini İngiliz kültürüne ait roman,resim, şiir ve bestelerin içinde bulur. Kişinin kişisel gelişimini, olgunluğa erişimini,kendi kişiliğini ve hayatın anlamını arayışını çeşitli maceralar içinde ortaya koyantek sayılı bölümler eski bir roman geleneği olan Bildungsroman geleneğinin yapısalözelliklerini korurken; karakterin çeşitli şekillerde hülyalara daldığı çift sayılıbölümler magical realism, metafiction ve intertextuality gibi postmodern özelliklertaşır. Bildungsroman formunda oluşturulan tek sayılı bölümlerde aynı zamandakarakterimizin doğa üstü yetenekleri ve bunlar sayesinde babasıyla yaptığıgösterilerde insanlara yardım etmesi ve onların zihinlerini okuyabilmesi anlatılır. Buda romanda, Bildungsromanın gerçekçi unsurlarına ek olarak, postmodern magicalrealism türünün de baskın olduğunu gösterir ve bu anlatım tekniğiyle kanonik yapıtekrar bozulmuş olur. Böylelikle yazar romanın temelindeki kanonik yapıdadeğişiklik yapmış olur. Çift sayılı bölümlerdeki rüyalar ise, bahsedilen yapısalpostmodern yaklaşımlarının yanında, İngiliz kültüründe gerçekte var olan önemliyazarlar, onların yarattığı karakterler, ressam ve bestecilerin karaktere eşlik ettiğiserüvenleri anlatır. Adeta İngiliz kanonunun bir temsili gibidir.Anahtar kelimeler: Peter Ackroyd, English Music, Bildungsroman,Kanon, Magical Realism, Postmodernizm This study investigates thematic and narrative diversity of British novelistPeter Ackroyd's acclaimed novel English Music. The aim of the study is to denotethat the novel preserves the values and literary forms of English canon and makes theallusions to cult writers, works, paintings and music artists; at the same time that ithas the characteristics of being a postmodern novel. Published in 1992 the sixth bookof the novelist, English Music focuses on London and English culture in general as inhis many of biographical and fictional works. The plot comprises of 19 chapters andin the odd numbered chapters written in a realistic manner, the story starts from thechildhood of the protagonist Timothy in 1920s and till his old ages. In the evennumbered chapters, on the other hand, the main character finds himself in a varietyof novels, paintings and poems belonging to English culture. Narrating individual'sevolution to maturity, his search for his identity and the meaning of life within manyadventures, the odd numbered chapters preserve the classical features ofBildungsroman tradition; whereas the even numbered chapters in which the characterdaydreaming have the postmodern perspectives such as magical realism, metafictionand intertextuality. The odd numbered chapters, in the form of Bildungsroman genre,also narrates the character's having the supernatural power to cure people and to beable to read their minds mysteriously in the shows where he helps his spiritualist andhealer father. It indicates that magical realism is another dominant genre in thosechapters in addition to realistic elements of Bildungsroman and through thesenarrative techniques the canonic structure has been broken again. In this way, theauthor has innovated in the canonic structure on the basis of the novel. The dreamvisions in the even numbered chapters, besides mentioned structural postmodernapproaches, narrate the episodes in which real significant authors, and the charactersthey created, as well as painters and composers from the history of British culture allaccompanying the main character Timothy. In fact, all these episodes are like arepresentation of English canon.Key words: Peter Ackroyd, English Music, Bildungsroman, Canon, Magical Realism, Postmodernism
Collections