Tüketicilerin bakkalardan satın alma davranışlarını etkileyen değişkenler ve Antakya`da bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET TÜKETİCİLERİN BAKKALLARDAN SATINALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN DEGİŞKENLERVE ANTAKYA'DA BİR ARAŞTHIMA Esat M. APAYDIN Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN Mayıs 2005, 123 Sayfa Son yıllarda ülkemizde ve dünyada her alanda yaşanan değişim ve yenilikler, ticari faaliyette bulunan kişi ve organizasyonları bu hızlı ve baş döndürücü değişime ayak uydurmaya zorlamaktadır. Özellikle hızlı nüfus artışı, ekonomik ilişkilerin ve dengelerin büyüyen ekonomi ile beraber karmaşıklaşması, iletişim teknolojilerinin her geçen gün kendini yenilemesi, işletmeleri çağın koşullarına uygun yapılanmaya ve buna bağlı olarak da dış çevreye daha duyarlı olmaya ve tüketici odaklı stratejiler geliştirmeye mecbur bırakmıştır. Günümüzde modern pazarlama anlayış ve uygulamalarında, pazarlama yöneticileri değişen alıcıların davranışlarını inceleyerek neden, ne zaman, nereden, kimin için ve ne satın aldıklarım çok iyi analiz etmelidir. Dağıtım kanalının tüketiciden önceki son halkası olan perakendecilik sektöründe pazarlama anlayışında yaşanan değişimin bir sonucu olarak gelinen son noktada bakkal ve manavlar olumsuz anlamda etkilenen kesim olarak dikkati çekmektedir. Özellikle süpermarketlerin hızla yaygınlaşması ve bununla beraber tüketici davranışlarında meydana gelen değişimler, tüketim pazarında faaliyet gösteren bakkalların müşteri kitlesinde önemli kayıplara neden olmuştur. Son on yılda faaliyetine son veren bakkal sayısı azımsanmayacak boyutlara ulaşmıştır. Bunun yanında bakkalların acımasız rekabet koşullan altında halen bir kısmının ayakta kalabilmesi ve faaliyetlerine devam edebiliyor olması, bu konu ile ilgili olarak bir dizi araştırmaların yapılmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu amaçla, Antakya'da bir araştırma yapılmış ve ailelerin bakkal ve manavlardan alışveriş yapmalarında etkili olan faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma konusuyla ilgili olarak yerli ve yabancı literatür araştırması yapılmış, derlenen bilgiler ve odak grup çalışması sonucu anket formu hazırlanarak kişisel görüşme yolu ile anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS İstatistik Analiz programıyla test edilerek bulgular yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler; Tüketici davranışı, Satmalına Davranışı, Ailelerin Satınalma Davranışı, Bakkal Seçimi, Karar Verme Yöntemleri, Perakendecilik, Bakkal. VI ABSTRACT A STUDY ON THE DETERMINATION OF FACTORS AFFECTING PURCHASING BEHAVIOUR OF CONSUMERS IN BUYING FROM GROCERffiS IN ANTAKYA Esat M. APAYDIN Business Department, Master Of Science Supervisor: Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN May 2005,123 Pages Due to the changes and improvements we have been realising in every field in the world and in our country, the people and the organisations dealing with trading need to adjust themselves to those, rapid and twisting changes. Especially the population growth, complicated economic relations and balances owing to economic growth and the every day updating information technology force the companies and enterprises to reorganise themselves according to the needs of modern era and to produce more consumer focused strategies. In the modern marketing approach and implementation of today, marketing managers should analyse the changing buyer behaviour very well and find out why, when, for whom, from where and what the buyers buy. It seems that the groceries are affected negatively from all those changes which the retailing sector as the last point of delivering goods before consumer has been living through. With the rapid increase in the number of supermarkets in the last decade and the changing consumer behaviour, the groceries in the retailing sector have lost many of their clients. Accordingly, large numbers of grocery owners have been forced to close their stores. However, Because of the fact that the groceries are still alive and operating even under the merciless competence, it is required to make a series of research on the subject. With this aim, a study in Antakya has been made and the factors influencing the families in purchasing from groceries has been tried tobe explained. The local andVII foreign literature in the field have been scanned and the information gathered is used in preparing the questionnaire. Then the families are interviewed personally. The data were tested by SPSS Statistical Analyze program and results were interpreted. KEYWORDS; Consumer Behaviour, Purchasing Behaviour, Purchasing Behaviours of Families, Store Choice, Decision Making Process, Retailing, Groceries
Collections