The concept of `exile` within and beyond the post - colonial theory
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı postkolonyal teoride `sürgün` kavramını Edward Said özelinde ve 1960'lı yıllarda, sömürgecilik sonrası dönemde ve sömürgecinin dili olan İngiliz dilinde, Vidiadhar Surajprasad Naipaul tarafından yazılan `The Mimic Men` ve Chinua Achebe tarafından yazılan `Things Fall Apart` romanları çerçevesinde müzakere etmektir. Bu çalışma sadece sürgünün tanımını ve ayrımını içermekle kalmayıp aynı zamanda sürgün üzerinde çalışan teorisyenleri ve sürgünde üreten yazarları içermektedir. Naipaul ve Achebe'nin kahramanlarının farklı fakat benzer deneyimleri bu çalışmaya ilham vermiştir ve `Sürgünün kaç çeşidi vardır?`, `Sürgün fiziksel olduğu kadar zihinsel de olabilir mi?`, Sürgün sırasında ne tür kültürel, psikolojik ve entelektüel dönüşümler ortaya çıkmaktadır?`, `Sürgüne gönüllü olarak gitmek mümkün müdür?`, `Sürgün geçici mi yoksa kalıcı bir durum mudur?` ve `Sürgün kişi sürgünden gerçekten dönebilir mi?` gibi kritik sorular üzerinde durulup, sürgün kavramının derinlemesine kavranabilmesine çalışılmıştır. Bu tez sürgün hakkında sorulan sorulara anlamlı yanıtlar bulmayı ve sürgün kavramını ve durumunu iki roman çerçevesinde açıklamayı amaçlamaktadır. The aim of the present thesis is to discuss the concept of 'exile' within and beyond the postcolonial theory, based on Edward Said, and in two postcolonial novels written in English language, the language of the colonisers, in 1960's, `The Mimic Men` by Vidiadhar Surajprasad Naipaul and `Things Fall Apart` by Chinua Achebe. This study not only covers definitions and appropriations of exile but also deals with theoreticians and practitioners at exile. Naipaul's and Achebe's protagonists' different yet similar experiences inspired this study and some critical questions such as 'How many forms of exile are there?', 'Can exile be mental as well as physical?', 'What kind of cultural, psychological and intellectual transformations occur during exile?', 'Is it possible to go into exile willingly?', 'Is exile a temporary or a permanent condition?' and 'Can someone really return from exile?' are scrutinized in order to provide a thorough understanding of the term. This thesis holds the purpose of finding some meaningful answers to these questions and explaining the concept and condition of exile within the framework of these two novels.
Collections