Hastane yöneticilerinin zaman yönetimi tekniklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üst ve ortaya düzey sağlık yöneticilerinin etkili zaman yönetimine ilişkin tutumları üzerinde eğitim, medeni durum, mesleki deneyim ve yönetici olarak çalışma süreleri gibi etkenlerin rolünü değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; Tekirdağ Devlet Hastanesi, Çorlu Devlet Hastanesi, Çorlu Ağız ve Diş Sağlık Merkezi, Çerkezköy Devlet Hastanesi ve bu hastanelerde çalışan üst, orta ve alt düzey yöneticilerden oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmaya katılmayı kabul eden 75 sağlık yöneticisinden elde edilmiştir.Araştırmanın verileri, araştırmaya katılanların sosyo-demografik bilgilerini içeren 13 soruluk bilgi formu ve yöneticilerin zaman yönetimi davranışları ile ilgili 64 soruluk 'Hastane Yöneticilerinde Zaman Yönetimi' anket formu kullanılarak toplanmış, veriler, sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Man Whitney-U testi, Kruskall Wallis testi ile değerlendirilmiştirHastane yöneticilerinin çalıştıkları hastanelere, eğitim durumuna, medeni durumuna göre faktör ve ölçek genel puanları dağılımı incelendiğinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır.Hastane yöneticilerinin etkili zaman yönetimi alt boyutlarında ortalamaları incelendiğinde yöneticilik kıdemi 1 yıldan az olan olgularla 10 yıldan fazla yöneticilik kıdemine sahip olanlar arasında istatistiksel farklara rastlanmıştır.Yöneticilik deneyimi artışı beraberinde zamanın daha iyi değerlendirilmesini de getirmektedir. Ancak yöneticilik yılları arttıkça stres ve zaman baskısı daha fazla yaşanmaktadır. Elde ettiğimiz sonuçlara dayanarak zaman baskısı ve stresi yaşamamaları için hastane yöneticilerine bu konuda eğitim verilmesi gerektiğini, zamanın kötü kullanılmasında rol belirsizliğinin önemli bir etken olmasından dolayı görev tanımlarının açık bir şekilde yapılması gerektiğini söyleyebiliriz. This study aims to find out how factors like education, marital status, experience effect top level and middle level executives' time management abilities. Study is carried out in Tekirdağ State Hospital, Çorlu State Hospital, Çorlu Oral and Dental Health Hospital, Çerkezköy State Hospital and consists of 75 top and middle level executives who works at these hospitals. All the date of study are from these subjects.Data of study is collected by two questionnaire, first consisting of 13 questions regarding socio-demographic information of participants. The second questionnaire consists of 64 questions and is about executives' time management attitudes. All data evaluated by Man Whitney-U test and Kruskal Wallis test.Education, marital status and different hospitals are not important factors on subjects's time management. But there is a meaningful difference between under a year experienced executives and over 10 years experienced executives. Experience of being executive brings success at time management. But with the increase of experience also stress becomes a problem. Based on the conclusions of the study we can say to protect executives from time strain and due stress they are to be educated on this matter. Role conflict is also a problem that is effecting time management. it is important to make clear definitions of every administrative function
Collections