Eleştirel düşünme becerilerini temel alan fen bilgisi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma elestirel düsünme becerilerini temel alan Fen Bilgisiögretiminin ögrencilerin akademik basarılarına etkisini ortaya çıkarmayıamaçlamıstır. Elestirel düsünme becerileri kubasık ögrenme tekniklerindenögrenci takımları basarı bölümleri (Ö.T.B.B) teknigiyle birlikte kullanılmıstır.Arastırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelindetasarlanmıstır. Arastırma; Mardin-Dargeçit ilçesinin bir ilkögretim okulundabulunan iki 4.sınıf subesinde gerçeklestirilmistir. Gruplar, deney ve kontrolgrubu olarak yansız belirlenmistir.Deney grubunda ögrenci takımları basarı bölümleri teknigiyle birlikteelestirel düsünme becerileri ögretimi uygulanırken, kontrol grubundageleneksel yapıdaki fen ögretimi uygulanmıstır. Arastırmada; ElestirelDüsünme Becerileri Görüsme Formu, Ögrenci Takımları Basarı BölümleriGörüsme Formu, Haftalık Degerlendirme Sınavları, Arastırma Güncesi, SEDÖlçegi, Basarı Testi kullanılmıstır. Böylece nicel olarak elde edilen bulgularnitel olarak da kontrol edilmis ve desteklenmistir.Arastırma verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama,standart sapma, standart hata, kay- kare, esli gruplar t testi, bagımsız gruplar ttesti kullanılmıstır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı ileçözümlenmistir.VIIArastırmanın bulguları, deney grubuyla kontrol grubu arasındaögrencilerin akademik basarıları, elestirel düsünme becerileri düzeyleriaçısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oldugunu göstermistir.Sonuç olarak ögrenci takımları basarı bölümleri teknigiyle birliktekullanılan elestirel düsünme becerileri ögretiminin, geleneksel ögretime göreögrencilerin akademik basarıları, elestirel düsünme becerileri üzerinde dahaetkili oldugu gözlenmistir. The study is aimed to find out the effect of critical thinking skills basedon the teaching science studies on the acedemic achievement of studentsCritical thinking skills were used with Cooperative learning tecniques ofstudent teams achivement divisions (S.T.A.D).The model of study is experimental pretest-posttest method. Theresearch was being actualized on two fourth grade class in a elemantary schoolDargeçit, Mardin, Turkey. Randomly, two groups are determined asexperimental and control group.In the experimental group were used critical thinking skills withCooperative learning tecniques of student teams achivement divisions. In thecontrol group was used the traditional teacher-centered method. The followingmeasurement instruments were used in the study,1- Critical Thinking Skills Interview Form2- Student Team Achievemet Divisions Interview Form3- Weekly Evaluation Tests4- The Resarch Diary5- SED ( Socioeconomıc Status ) Scale6- Achievement TestIXThus, the quantitative data obtained were testified with qualitative data.The data is analyzed with the use of frequency, percent, arithmeticaverage, standart error, chi-square, independent samples t test and pairedsample t test. The data are analyzed with the SPSS packet program in thesetting of computer.The findings show that there is a significant difference between theexperimental group and control group, where the group exceeds the controlgroup in terms of acedemic achievement, critical thinking skills.As a condusion it is observed that the teaching critical thinking skills byusing student team achievement divisions tecnique becomes more efective thanthe traditional teaching on students? acedemic achievement, their criticalthinking skills.
Collections