Kitle iletişim araçlarının seçim propagandalarında kullanımı: Antakya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyasal iletişim, bir siyasal görüşün veya kurumun kendi fikirlerini,içinde bulunduğu toplumdaki belli gruplara, kitlelere aktarmak vebenimsetmek için kullandıkları iletişim teknikleridir. Günümüzde dünyadakigelişmelerin özellikle de küreselleşmenin etkisiyle ideolojiler önemleriniyitirmeye başlamışlardır. Bu durum siyasi partilerin gerek programları gereksöylemleri açısından birbirlerine benzemelerine yol açmıştır. Bu nedenlepartiler seçim kampanyalarında farklı stratejiler geliştirmeye başlamışlardır.Siyasal iletişim, iletişim olgusu ve süreciyle benzer özelliklere sahiptir.İletişim sürecindeki kaynak, alıcı ve mesaj kaynakları, siyasal iletişimde siyasalörgütler ve aktörler, hedef kitle ve kitle iletişim araçları olaraktanımlanmaktadır.Çalışmamızın birinci bölümünde, iletişim kavramı, iletişimin öğeleri,iletişim modelleri ve iletişim türleri incelenmiştir.Çalışmamızın ikinci bölümünde, siyasal iletişimin biçimlerindenpropaganda ve siyasal tanıtım incelenmiştir. Propaganda ve siyasal tanıtımdakullanılan yöntem ve teknikler, yüz yüze iletişim ve uzaktan iletişim olarak ikiyeayrılmıştır. Bununla beraber, uzaktan iletişimin en önemli öğesi olan kitleiletişimi ve kitle iletişim araçlarının işlevleri ve kullanımları ile ilgiliyaklaşımlara da yer verilmiştir. Son olarak kitle iletişim araçlarının seçimpropagandalarında kullanımı incelenmiştir.Çalışmamızın üçüncü bölümünde, Türkiye geneli ve Antakya özelindekitle iletişim araçlarının seçim propagandalarında kullanımı incelenmiştir. 3Kasım 2002 Genel seçimleri ve 28 Mart 2004 Yerel seçimlerinde, Adalet veKalkınma Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisi'nin gerçekleştirdikleripropaganda çalışmaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu incelemeler,alıcı hedef kitleler, siyasal örgütler ve aktörler, dil, yöntem ve teknikler vekullanılan araçlar başlıkları altında yapılmıştır. Political communication is techniques of communication that used totransfer or to consider a political view or opinions of an association to maingroups and people in the society which is present in. Today, ideologies lose theirimportance because of the effects of the developments in the world especially theglobalisation. This situation causes to resemble political parties to each otherboth their programs and their thesis.for this reason, political parties begins toimprove different strategies in their election campaigns.Political communication has same specialities with process ofcommunication. The source, receiver and message sources in communicationprocesses are being defined as political organisations and actors, audience andmass media in political communication.In the first part of our study, concept, elements, models and kinds ofcommunication is studied.In the second part of our survey, forms of political communication,propaganda and political introduction is studied. The methods and techniquesthat used by propaganda and political introduction are parted to two mainheadlines, face to face communication and communication with media. Withinthis, mass communication and approachs concerning functions and usages ofmass media are taken place.In the third part, the usage of mass media in election propagandas, inTurkey and in Antakya, is studied. Propaganda activities which are done byThe Justice and Development Party and The Republican People?s Party inNovember 3rd. 2002 general elections and March 28th, 2004 local elections isstudied comparatively. This research is done under the headlines of audience,political organisations and actors, language, methods and techniques and usingthe ways of mass media
Collections