Bireysel emeklilik şirketlerinin pazarlama sorunları ve tüketicilerin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireysel Emeklilik Sistemi, gönüllü katılım ve belirlenmiş katkı esasına dayanarak devlet tarafından uygulanan SGK'nın tamamlayıcısı olarak bireylerin sahip oldukları refah düzeyini emeklilik dönemlerinde sürdürebilmeleri amacıyla işleyen bir sistem olarak bilinmekte ve büyük bir önem arzetmektedir.Bu çalışmanın amacı, Tekirdağ ili Süleymanpaşa ilçesindeki bireysel emeklilik şirketlerinin pazarlama sorunlarını ve tüketicilerin bireysel emeklilik sistemi konusuna ilişkin nasıl bir tutum içinde olduklarını tespit etmektir. Araştırmada nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Hem anket kullanılarak nicel veriler toplanmış, hem de mülakat yöntemi ile nitel veriler toplanmıştır. Genel olarak betimlemeye dayalı bir araştırma söz konusudur. Araştırma evrenini Tekirdağ ili Süleymanpaşa İlçe merkezinde yaşayan, halen bir BES'e sahip olan, bir BES'ten ayrılmış olan tüketiciler ve bireysel emeklilik şirketleriyle danışmanları oluşturmaktadır. Nicel veriler için kullanılan anket yöntemi BES'e sahip olan 173, BES'den ayrılan 246 kişi üzerinde uygulanmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi seçilmiştir. Mülakat formları ile elde edilen veriler söylem analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın amacına uygun olarak sorulan açık uçlu sorular tematik olarak kodlanabilmiştir. Bazı ifadeler anlaşılamadığı için ekstra sorular da sorularak ayrıntılı cevaplar alınabilmiştir. Görüşmeler 30-40 dk. arasında geçmiştir. Nitel verilerin toplanmasında mülakat formundan yararlanılmış; altı bireysel emeklilik danışmanına mülakat yapılmıştır. Yapılan mülakat formu 6 sorudan oluşmaktadır. Bu çalışmada tanımlayıcı istatistikler yer almıştır. Bu araştırmada katılımcıların demografik özellikleri, BES ve BES'in pazarlanmasına ilişkin görüş ve tutumları; frekans, yüzde dağılımları, ortalamalar ve standart sapmaları ile birlikte verilmiştir. Katılımcıların BES ve BES'in pazarlanmasına ilişkin görüş ve tutumları demografik özelliklerine göre grup ortalamaları açısından karşılaştırılmıştır. Hipotezlerin testinde t-testi ve ANOVA'dan yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'de BES'in henüz olgunlaşmadığı, yeterince anlaşılmadığı, gelir düzeyinin BES'e dâhil olmada etkili olduğu, BES'de devlet desteğinin katılıma karar vermede önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca satış sürecinde yeterli alternatiflerin sunulmadığı, BES'in yeterli düzeyde anlatılamadığı, satış hizmetlerinin yetersiz ve satış baskısının olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Hizmet Pazarlaması, Sigorta Pazarlaması, Bireysel Emeklilik Sistemi, Tekirdağ. The Individual Pension System is known as a system that operates as a complement to the SSI implemented by the state based on voluntary participation and defined contributions, so that individuals can maintain their level of prosperity during their retirement period. The aim of this study is to determine the marketing problems of individual pension companies in Suleymanpaşa district of Tekirdağ province and the attitudes of consumers towards the issue of individual pension system. Qualitative and quantitative data were collected in the study. Both questionnaires were collected using the questionnaire and qualitative data were collected by interview method. In general, research based on representation is a matter of question. The research community builds consultants with consumers and private pension companies that are separated from a BES who currently live in the Suleymanpasa district center of Tekirdağ province and currently have a BES. The questionnaire method used for quantitative data was applied on 173 persons who had BES and 246 persons who were separated from BES. Convenient Sampling method was chosen in this study. The data obtained with the interview forms were subjected to discourse analysis. Open-ended questions that are appropriately asked for the purpose of the research can be thematically coded. Since some expressions could not be understood, extra questions could provide detailed answers. Interviews 30 min. with 40 min. The interview form was used for the collection of qualitative data; six private pension consultants were interviewed. The interview form consists of 6 questions. Descriptive statistics are included in this study. In this study, participants' demographics, views and attitudes regarding the marketing of BES and BES; frequency, percent distributions, averages and standard deviations. Opinions and attitudes of participants on marketing BES and BES were compared in terms of group means by their demographic characteristics. The t-test and ANOVA were used to test hypotheses. As a results of the research, it was revealed that the BES in Turkey was not mature yet, it was not understood sufficiently and that the level of income was effective in incorporating it into the BES. In addition, it was concluded that sufficient alternatives were not offered in the sales process, the BES was not adequately explained, sales services were inadequate and sales pressure was on the way.Keywords: Service Markets, Insurance Markets, Individual Pension System, Tekirdag.
Collections