Impact of theater production on elt students` foreign language speaking anxiety
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, orijinal İngilizce bir tiyatro metnini sahneye koymanın Mustafa Kemal Üniversitesi İngilizce öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygısı üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı seviyelerini belirlemeyi ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde tiyatro uygulaması yapılmasıyla ilgili genel görüşlerini tespit etmeyi öngörmüştür. Çalışma 2007-2008 Eğitim-Öğretim döneminde uygulanmıştır. Wilder'ın ?Our Town? adlı tiyatro eserinin sahnelendiği pilot çalışma ve Arden'ın ?Live Like Pigs? adlı eserinin sahnelendiği ana çalışmada Essif'in (1998) de öngördüğü dramaya uygulamalı yaklaşım dikkate alınmıştır. Pilot çalışmanın uygulanmasıyla elde edilen deneyimler, ana çalışmanın sahneye konması aşamasında teknik açıdan değişiklikler yapılmasında ve bu sürecin yeniden gözden geçirilmesinde oldukça olumlu katkılar sağlamıştır.Veriler bir dizi farklı ölçme aracı ile toplanmıştır; görüşmeler ve günlükler çalışmanın niteliksel veri toplama araçlarını oluştururken, Horwitz ve meslektaşları (1986) tarafından hazırlanan ?Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği? ve araştırmacı tarafından hazırlanan ?Tiyatro Uygulaması Anketi? çalışmanın niceliksel boyutunu oluşturmaktadır.Kaygı ölçeğinin ön-test ve son-test sonuçları, öğrencilerle yapılan görüşmeler ve her provadan sonra tuttukları günlük bulguları dikkate alındığında, 9 hafta süren bu tiyatro çalışmasının öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygılarını azaltmada pozitif bir etki yarattığı ve ayrıca öğrencilerin toplum önünde İngilizce konuşmak konusunda güvenlerini ve cesaretlerini arttırdığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bu uygulama sayesinde öğrencilerin verilen bir metni sadece sınıfta okumaktansa sahneye koyarak oyun, yazar ve yansıtılan kültür ile ilgili daha çok bilgi edindiği sonucu ortaya çıkmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLERKaygı, Yabancı Dil Konuşma Kaygısı, Tiyatro Uygulaması The effectiveness of an original-text theater application upon the second year ELT students? foreign language speaking anxiety at Mustafa Kemal University is the main concern of this study. The study also tries to explore the general speaking anxiety level of the students and their general perceptions about the theater application in ELT departments.The study was conducted in the academic year of 2007-2008. A maximum attention has been paid to be in line with the technicality of a performative approach (Essif, 1998) to the dramatic text so as to provide students with an actual state similar with the atmosphere reflected in the authentic text both in Wilder?s ?Our Town? as a phase of the pilot study and Arden?s ?Live Like Pigs? as a basis for the main study. The experiences of the pilot study have naturally contributed to the arrangement of the examination of the experience and reconsideration and change of techniques in the production process of the main study.The data were collected through a number of different data collection tools; the qualitative instruments were the interview and diary and the quantitative ones were the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (Horwitz, Horwitz and Cope, 1986) and the researcher prepared Theater Production Perception Questionnaire.Based upon the results of pre and post administration of the FLCAS and the findings from the interviews and the diaries participants kept during the rehearsals, it can be concluded that staging of a play generates positive effects automatically lowering the students? speaking anxiety and also makes them attain self-confidence and courage for speaking English in public as well as getting extra information about the author, the culture reflected and the play itself rather than only passively reading a literary piece in class.KEY WORDSAnxiety, Foreign Language Speaking Anxiety, Theater Production
Collections