Popüler kültür ve pop art`ta yazı-imge birlikteliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 20. yüzyılla birlikte ortaya çıkan ve tüketim çağının merkezi haline gelen kitle iletişim araçlarının, toplumsal hayattaki yansımaları, sanatsal dönüşüm süreçleri çerçevesinde incelenmiştir. Postmodern sanat, yeniden üretime dayalı teknolojiden beslenir. Eklektik, organik birliği reddeden, parçalılığın benimsenişiyle öne çıkan bu anlayışın en önemli özelliklerinden biri, biçimsel norm ve yöntemlerin çeşitliliğidir. Araştırmaya konu olan Pop Art, sanat-yaşam aralığında Postmodern kültürün bir yansıması olarak bu dönemin en iyi örneklerindendir.Tez beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, tezin amacı, önemi ve kapsamı hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Pop Art'ın arka planını oluşturan kültür, popüler kültür kavramları sırasıyla toplumsal, ekonomik ve politik açıdan ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, imge kavramının sanattaki dönüşüm aşamaları kuramsal bir çerçevede incelenmiş, Temsil Kriziyle birlikte sanat ortamındaki değişimler, imgenin, geleneksel kullanım normlarının dışında hazır imge-imajlara dönüşmesi süreci araştırılmıştır. Postmodern çağda imge, Dada hareketi ve onun 1950'li yıllarda yeniden form bulan bir yönü olarak Pop Art, İngiltere ve Amerika'daki yansımalarıyla incelenmiştir.Dördüncü bölümde yazı ve imge, geriye dönük kuramsal bir çerçevede tartışılarak, Pop Art yapıtları üzerinden bireysel çıkışlar bağlamında çözümlemeye dayalı olarak ele alınmıştır. Sonuç bölümünde ise araştırmanın genel bir değerlendirilmesi yapılarak yazı ve imgenin bugünün sanatındaki kullanımı tartışılmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLERPopüler Kültür, Kitle Kültürü, Üretim, Tüketim, Modernizm, Postmodernizm, İmge, Yazı, Pop Art, Temsil Krizi In this study, the reflections of the means of mass communication that emerged with the start of the 20th century and have become the center of the comsumption age, on social life are examined within the framework of artistic transformation processes. Postmodern art arises out of technology that is based on reproduction. One of the most important features of this concept, which has come to fore with the acceptance of eclectic anti-organic forms and fragmentations, are the large variety of formal norms and methods. The main focus of this study, Pop-art, best exemplifies this period as a reflection of postmodern culture in between art and life.The thesis is comprised of five chapters. In the first chapter, the aim, importance and the scope of the thesis are discussed. In the second chapter, the concepts of Culture and Popular Culture, which form the background of Pop Art, are examined from sociological, economic and political point of views. In the third chapter, the transformational stages of the term ?image? in art are analyzed theoretically; the changes in art circles and the transformational processes of ?image? into non-traditional ready-made images brought by the Crisis of Representation are examined. ?Image,? the Dadaist movement, and the Pop Art as its new form in the 1950s, are investigated through their reflections in England and the United States.In the fourth chapter, text and image are analyzed thoeretically and retrospectively, and individual examples of Pop Art are deconstructed. The conclusion chapter involves a general evaluation of the overall study and a discussion of the contemporary use of text and image in today?s art world.KEY WORDSPopular Culture, Mass Culture, Production, Consumption, Modernism, Post-modernism, Image, Text, Pop Art, Crisis of Representation
Collections