İlköğretim düşünme eğitimi dersi (6.,7., ve 8. sınıf) öğretim programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın temel amacı, ilköğretim düşünme eğitimi dersi (6.,7., ve 8. Sınıf) öğretim programının öğelerine ilişkin, bu dersi alan öğrencilerle, bu dersin öğretmenlerinin, ilköğretim müfettişlerinin, gözlemcinin ve uzmanların görüşlerini, öğrencilerin, öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin ve gözlemcinin programın öğelerine yönelik görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmak ve öğelere ilişkin görüşlerde bağımsız değişkenlerin (cinsiyet, eğitim düzeyi, yaş, kıdem, mezun oldukları okul ve branş) ne derecede etkili olduğunu belirlemektir.Araştırmada veri toplama araçları olarak, anket, görüşme, gözlem ve uzman değerlendirme formlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda 2007/2008 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Hatay ilinde düşünme eğitimi dersini seçen okullar arasından random olarak seçilen okullarda düşünme eğitimi dersi alan 312 öğrenci, düşünme eğitimi dersini veren 59 öğretmene ve 72 ilköğretim müfettişine anket uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu ile 2007/2008 eğitim-öğretim yılında düşünme eğitimi derslerinde gözlem yapılmıştır. Anket ve gözlem araçlarının yanında çeşitli uzmanlardan programla ilgili uzman değerlendirme formları ile görüş alınmıştır. Böylece anket bulguları nitel olarak araştırmacının gözlemleri ve uzman görüşleri ile kontrol edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin (X=3,46), öğretmenlerin (X=3,24), müfettişlerin (X=3,31), gözlemcinin (X=2,80) ve uzmanların (X=3,27) düşünme eğitimi öğretim programının genel özellikleri ve öğeleri ile ilgili olarak kararsız oldukları ortaya çıkarılmıştır. Programın bu görüşler doğrultusunda yeniden gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.Düşünme Eğitimi Öğretim Programını alan öğrencilerin (X=263,53), dersin öğretmenlerinin (X=259,23), ilköğretim müfettişlerinin (X=264,83) ve gözlemcinin (X=224,22) programın öğelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark (p=,000) olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılığın gözlemci ile diğer katılımcıların görüşleri arasında olduğu görülmüştür. Gözlemci yapmış olduğu gözlemlerle diğer katılımcılara göre programın genel özellikleri ve öğeleri ile ilgili farklı düşünmektedir .Düşünme Eğitimi Öğretim Programını alan öğrencilerin anket (X=263,53) ve görüşme formu (X=265,32) cevapları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (p=,610) tespit edilmiştir.ANAHTAR KELİMELERDüşünme Eğitimi, Program Değerlendirme, Düşünme Becerileri. The essential aim of this study is related to primary education thinking training course (6th, 7th and 8th grades) elements of teaching programme to determine if there is a meaning ful difference or not between students who take this course, lecturers, primary education inspectors, researcher, ideas of experts and students, lecturers, primary education inspectors and researcher who have opinions intended fort his programme?s elemets and also to determine in opinios that are related to elements how independent variables (sex, level of education, age, seniority, graduation school, branch etc.) are effective.In study we used questionnaire, interview, observation and expert evaluation forms as a data collection tools. A questionnaire is applied those who take this course, teach this course and also primary education inspectors in Hatay. They choose this course as an optional course in 2007-2008 academic year in the second term. Oriented this aims of study we consider the results? as a random. Besides an observation form has been prepared by the researcher, among 2007/2008 academic year an observation has been done in thinking training course. İn addition to questionnaire and observation forms with expert evaluation forms some various experts are interviewed about the programme. In this way questionnaire evidences have been operated to control as a qualitative by the researchers observations and expert opinions.At the end of the study, students (X= 3,46), teachers (X= 3,24), inspectors (X= 3,31), researcher (X= 2,80) and experts (X= 3,27) have found thinking training programme inadequate related to its general features and elements. It has been taught that the programme should have been revised oriented these opinions.It has been confirmed that there is a meaningful difference related to elements of programme thoughts between students who take this course (X=263,53), lecturers who teach this course (X= 259,23), primary education inspectors (X= 264,83) and researcher (X= 224,22). This also has been ascertained that the source of suggestiveness there is suggestive ness militate in favors of researcher. So researcher may think about observations that have been done by researcher general features of programme and its elements according to other participants .It has been stated that there isn?t a meaningful difference between, students who take this course thinking training programme questionnaire (X=263,53) and interview form (X=265,32) answers.KEY WORDSThinking Training, Programme Evaluation, Thinking Skills.
Collections