İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde değerlerin kazandırılmasında kullanılan değer analizi yaklaşımının etkililiğinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde değerlerin kazandırılmasında kullanılan değer analizi yaklaşımının etkililiğinin belirlenmesidir. Araştırma 2008?2009 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Vali Teoman İlköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrası elde edilen bilgiler istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır.Araştırma ?ön test-son test kontrol gruplu? deneysel desene uygun bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda değerlerin kazandırılması amacıyla değer analizi yaklaşımı uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise, geleneksel yöntemle değerler kazandırılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı dokuz hafta sürmüştür. Araştırma verilerini, araştırmacı tarafından hazırlanan değer belirleme ölçeği ve gözlem formu ile öğrencilerin değer kazanımlarının belirlendiği hikayeler oluşturmaktadır. Değer belirleme ölçeği güvenirlik katsayısı ,83 bulunmuştur.Veriler doğrultusunda elde edilen bulgular incelendiğinde; deney ve kontrol grubunun ?istiklal marşı ve bayrağa saygı?, ?dayanışma?, ?akademik dürüstlük? ve adil olma değeri son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmaktadır.Araştırma bulguları kapsamında; araştırma kapsamında bulunan değerlerin kazandırılmasında geleneksel değer öğretiminin yerine değer analizi yaklaşımının kullanılması; programdaki diğer değerleri de kapsayacak şekilde farklı değer kazandırma yaklaşımının etkilerinin belirlenmesi amacıyla çalışmaların yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değer, Değer Analizi, Değer Kazandırma Yaklaşımları, Sosyal Bilgiler dersi The purpose of this investigation is to determine the effectiveness of value analysis approach used in acquiring values in social information course of 5th class. The research is carried out in the second semester of 2008-2009 school year in Vali Teoman Elemantary School by using pre-test , final test control group experiments . The information obtained from the application is compared statistically.The research `pre-test-final test with a control group` was carried out in an appropriate manner for the experimental design. Value analysis approach is applied for the purpose of acquiring values in the experimental group. In the control group, values are tried to acquire by traditional methods. Application period of the research lasts nine weeks. Research data consist of value determination scale and observation form prepared by researcher and the stories which students? value acquirements determined. Value determine scale counted the reliability coefficient as 83.When findings are examined through obtained data, there is no significant differences in favor of the experimental group between experimental and control group's `National Anthem, and respect for the flag`, `solidarity`, `academic integrity` and just value the latest test scores.On the scope of research findings, it recommended that values in the context of research, applying the value analysis approach is used rather than teaching traditional values, aiming to determine the effects of different values teaching approach including the other values in the program.Keywords: Value, Value Analysis, Value teaching approach, Social İnformation course
Collections