657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu`na göre disiplin suçları ve disiplin soruşturmaları, Danıştay kararları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu hizmetinin kendine özgü kural ve kurumları olması nedeni ile, toplum düzenini sağlayan ceza hukuku kurallarıyla kamu düzeninin korunması mümkün olmamıştır. Bu nedenle kamu hizmetinin etkili ve verimli olarak yerine getirilebilmesi için ayrı kurallara ihtiyaç duyulmuştur.Devlet memurları veya kamu görevlilerine verilecek disiplin cezaları, 657 sayılı DMK ile özel kanunlar ve bu kanunlara dayanılarak çıkarılmış tüzük ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Özellikle temel yasa olarak 657 sayılı DMK'daki disiplin suçları ve cezalarına ilişkin düzenleme, ceza kanunlarında yapıldığı gibi suçun unsurlarına yer vermemiştir. Ceza Hukuku'ndaki suç genel teorisi hakkında herhangi bir eğitimi veya deneyimi olmayan devlet memurları veya kamu görevlileri tarafından yapılan disiplin soruşturmalarında, özellikle de disiplin suçlarının unsurlarının tespit edilmesi ve bu tespit ışığında disiplin cezasına karar verilmesi aşamasında çoğunlukla yanlışlıklar yapılmaktadır.Tez çalışmasında öncelikle konu ile ilgili kavramlar ve kamu görevlilerinin tabi olduğu rejim aktarılmış, bunların yanında disiplin suçu, disiplin cezası, disiplin soruşturması kavramları genel olarak tanımlanmış ve 657 sayılı DMK uyarınca disiplin soruşturmasının aşamaları ve yöntemi kısaca açıklanmıştır.Ceza Hukuku'ndaki suç genel teorisi ile suçun unsurları üzerine bilimsel görüşler ve yargısal tartışmalar ele alınmış ve suç genel teorisine uygun bir biçimde, genel olarak disiplin suçlarının kanunilik unsuru, maddi unsuru, manevi unsuru ve hukuka aykırılık unsuru üzerine detaylı bir inceleme yapılmıştır.Daha sonra, 657 sayılı DMK 125. maddesinde düzenlenmiş olan disiplin suçları, Ceza Hukuku'ndaki suç genel teorisi ile incelenmiş ve bu disiplin suçlarının unsurları tespit edilmeye çalışılmıştır. İdare Hukuku'nun İçtihat Hukuku olduğu yönündeki genel kabule uygun olarak, konunun uygulama açısından somutlaştırılabilmesi amacıyla Danıştay kararları incelenmiştir. Since public service has its own rules and institutions, it has not been possible to achieve public order through punishment law regulations which regulate society. Thus, separate regulations were needed in order to accomplish public service efficiently and effectively. The discipline punishments given to government and public officers are organized with the Public Officers Law (POL) article 657 and with the special laws, charters, and regulations. Especially, the arrangements on discipline misdemeanor and punishments in the article 657 of POL do not involve the elements of crime. In the investigations done by government or public officers who have no education or experience about the general crime theory in the Crime Law, mistakes are usually made in determining the aspects of disciplinary crimes deciding on an appropriate punishment.In this thesis, firstly related concepts and the regime that government officers are subject to are described; disciplinary crime, punishment, and investigation concepts are discussed and the stages of disciplinary investigation and management based on article 657 of POL are explained.Academic perspectives and judicial discussions about the general theory of crime and the elements of crime in the Crime Law are examined; and the legal terms of disciplinary crimes; their tangible, intangible and juristic contradictory elements are analyzed in detail.Next, disciplinary crimes which are organized in the article 657, section 125 of POL are analyzed under the light of general crime theory in the Crime Law and the elements of these disciplinary penalties are determined. Based on the general agreement that the Administrative Law is the Jurisprudence Law, verdicts of the Council of State are examined in order to provide a tangible approach to implementation.
Collections