Eğitim fakültelerinde okutulmakta olan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, eğitim fakültelerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi (ÖMB) derslerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla, öğretmenlerin ÖMB derslerinin içeriği, öğretmenlik hayatında uygulanabilirliği, derslerin üniversitede işlenişi, ÖMB derslerinde karşılaşılan sorunlar ve derslerin daha verimli hale getirilmesine yönelik öğretmenlerin önerilerini belirlemek için öğretmenlik meslek bilgisi derslerini değerlendirme anketi geliştirilmiştir. Anket üç bölümden oluşmaktadır; (1) öğretmenlerin kişisel bilgileri, (2) kapalı uçlu anket maddeleri, (3) açık uçlu sorular.Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Hatay ili Antakya ilçesindeki 20 ilköğretim okulunda bulunan 315 eğitim fakültesi mezunu öğretmen oluşmaktadır. Sayısal verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, pearson korelasyon, frekans ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Nitel verileri ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenler, ÖMB ders içeriğinin öğretmenlik mesleğiyle ilgili olduğu ve öğretmen adaylarını öğretmenlik mesleği konusunda bilgilendirdiği görüşüne büyük oranda katılmaktadırlar. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, ÖMB derslerinin içeriğinin sadece maddi ve fiziki imkânları yeterli olan okullara göre hazırlanılmaması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmenler, içeriğin yetersiz olduğunu, derslerin sadece teorik olarak verildiğini ve gerçek yaşamla iç içe olmadığını vurgulamaktadırlar. Ayrıca derslerin daha çok teorik olarak verildiği ve soyut kaldığı için uygulamada sıkıntı yaşadıkları da çıkan sonuçlar arasındadır.ANAHTAR KELİMELERÖğretmenlik Mesleği, Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri, Öğretmen Yetiştirme, Eğitim Fakülteleri The main aim of this study is to evaluate courses for teaching skills according to teachers? views. For this purpose, a vocational skills evaluative questionnaire has been developed in order to determine teachers? suggestions as regards the content of the courses, their applicability, their application in universities, the problems encountered during practice, and the efforts to make those courses more effective. The questionnaire consists of three parts; (1) personal data about teachers, (2) closed-ended questions (3) open-ended questionsThe study is depictive in scanning model. The sample of the study consists of 315 active primary school teachers in Antakya, Hatay, having graduated from faculties of education. In the assessment of data, SPSS pack programme was used. For the analysis of data, independent group t test, one direction variance analysis, Pearson correlation, frequency and arithmetic were employed. Qualitative data were assessed using content analysis.As u result of the study, it was found out that teachers think that the courses analyzed are directly relevant in terms of content and that they are quite informative on the part of the students for preparing them to become efficient teachers. The majority of teachers suggested that the content of those courses should not be designed according to schools whose physical and monetary facilities are high. In addition, they pointed out that the content of courses is inadequate and that courses are presented in a highly theoretical manner and not in life like situations, as a result of which they find it difficult to apply these theoretical aspects in real life practice.KEYWORDSProfession of Teaching, Courses of Profession of Teaching, Teacher Education, Faculties of Education.
Collections