İlkögretim 8. sınıf matematik ders kitapları ile ilgili öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; İlköğretim matematik öğretmenlerinin 8. sınıf matematik ders kitapları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma2009?2010 eğitim öğretim yılında Osmaniye il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan matematik öğretmenlerine uygulanan, anket uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda elde edilen bilgiler istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır.Araştırma da ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma ile öğretmenlerin çeşitli değişkenlere göre 8. sınıf matematik ders kitabı hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla anket hazırlanmış ve bu ölçeğin güvenirlik (cronbach alpha) değeri . 87 olarak elde edilmiştir.Araştırmanın amacı doğrultusunda uygulamaya katılan öğretmenlerin, araştırma konusu olan ders kitabı hakkındaki görüşlerine ilişkin frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri ile ders kitabı hakkında öğretmen görüşleri ölçeğinin alt boyutları arasında anlamlı farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi yapılmıştır.Veriler doğrultusunda elde edilen bulgular incelendiğinde; ankete katılan öğretmenlerin kitabın yardımcı kaynaklara ilişkin özelliklerine katıldıkları fakat görsel, biçimsellik, içerik alıştırma ve değerlendirmeye ilişkin özelliklerine katılma konusunda kararsız kaldıkları görülmüştür. Aynı zaman da 8. sınıf matematik ders kitabı hakkında öğretmen görüşleri ölçeğinin alt boyutlarına ilişkin görüşleri çeşitli değişkenler bakımından incelenmiş p <,05 düzeyinde anlamlı bir fark oluşturmadıkları görülmüştür.ANAHTAR KELİMELERDers kitabı, Matematik, İlköğretim Matematik Öğretmeni The aim of this research is to determine the opinions of primary school maths teachers about 8th grade Maths course books.This research has been done with questionarreie which has applied to teachers carrying out their duties in 2009-2010 educational year in primary schools which locate in city centre in Osmaniye. The data gathered at the end of research has been compared statistically.Associative search method has been used in research. This research aims to determine whether or not there is a difference among teachers? opinions about 8th grade Maths course book according to different variables. In research, a questionarrie has been prepared to collect data and its reliabiliaty level has been acquired as 0,87 (Alpha).In line of research?s aim , in order to determine whether or not there is a meaningful difference between frequency,percentage and arithmetic avarage belong to teachers' opinions about course book, analysis of variance and indpendent ?t? test have been applied.According to data, when the obtained indications were examined, that teachers attending questionarrie agree to fetaures of book as a assistant source but they have been uncertain about agreeing to features of book from the aspects of visuality,context, practise and evaluation has been acquired. At the same time ,teachers? opinions about 8th grade Maths course books according to the subscales of questionarrie have been examined from the aspects of different variables and that they don?t compose a meaningful differences at p< 0,5 level has been understood.KEY WORDSCourse book, Maths, Primary, Maths Teacher
Collections