Millî Eğitim Bakanlığı yayınları ilköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabının kültür ögeleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları ilköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabında kültür ögelerine ne ölçüde yer verildiğini ve bu ögelerin öğrencilere nasıl aktarıldığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini, incelenen Türkçe ders kitabı oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamı değerlendirilmiş ayrıca örnekleme yoluna gidilmemiştir.Bu çalışmada, literatürden yararlanılarak ve uzman görüşü alınarak kültür ögeleri listesi oluşturulmuş ve Türkçe ders kitabı incelendikçe bu liste şekillendirilmiştir. Listede yer verilmeyen bir kültür ögesiyle karşılaşıldığında bu öge de listeye eklenmiştir. Türkçe ders kitabı bu kültür ögeleri listesine göre incelenmiştir. Araştırma örneklemini oluşturan ilköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan kültür ögeleri, araştırmacı tarafından fişleme yöntemi ile belirlenmiştir.Bu çalışma sonucunda, incelenen ders kitabında dil, din, tarih, örf ve âdetler, aile ve akrabalık ilişkileri, giyim kuşam, sanat, spor, yiyecek, içecek ve beslenme, vatan ve evrensel değerler ile ilgili kültür ögelerine yer verildiği tespit edilmiştir. Bu kültür ögelerinin metinler ve resimlerle öğrencilere aktarılmaya çalışıldığı belirlenmiştir. In the content of this study, it is aimed to determine to what extent the cultural elements are included and how they are conveyed to students in the Turkish coursebook of grade 7 elementary school, The Ministry of Education Publications. The studied Turkish coursebook forms the population of this study. In this research the whole population was evaluated, sampling method has not been taken into consideration.In this study, the list of cultural elements has been formed by making use of literature and getting expert opinion and as the book has been studied, this list has been reformed. Moreover, when met a cultural element which was not included in the list before, it has been added to the list. The Turkish coursebook has been studied according to this cultural elements list. The cultural elements which are included in this book and which make up the researh sample have been determined by the researcher by making a card index.As a result of this study it has been established that in this coursebook cultural elements such as language, religion, customs and usages, family and relationships with relatives, clothes and finery, arts, sports, food, beverages and nutrition, motherland and universal values have all been included. It has been noticed that these cultural elements have been sought to be conveyed to the learners through texts and pictures.
Collections