Bankacılıkta halkla ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bankacılık sektöründeki yaşanan anlık değişimler dikkat çekerken, halkın bankalara olan ihtiyacında da günden güne artış gözlemlenmektedir.Bankacılık sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları ve bankanın müşteriye yaklaşımı geçmiş yıllara göre farklılık göstermeye başlamaktadır. Gaziantep ili Yapı ve Kredi Bankası Gaziantep Karagöz Şubesi KOBİ segmentinde yer alan müşterilerin katılımının yer aldığı çalışmada, bankanın halkla ilişkiler yaklaşımı araştırılmaktadır. Bankacılık sektöründe halkla ilişkiler kavramı ve halkla ilişkilerin müşteri memnuniyetine etkisi araştırılmaktadır.Çalışmanın birinci bölümü, giriş ve kavramsal kuramsal çerçeveden oluşmaktadır. Bu bölümde bankacılıkta halkla ilişkiler tanımı ve önemine yer verilmekte, Türkiye'de ve Batı'da bankacılıkta halkla ilişkilerin gelişimi anlatılmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde, bankacılıkta halkla ilişkilerin önemi ve boyutları anlatılmaktadır. Bankacılıkta halkla ilişkiler uygulamaları çerçevesinde, müşteri ile banka arasındaki iletişim sürecine değinilmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde, Gaziantep ili ölçeğinde Yapı ve Kredi Bankası Gaziantep Karagöz Şubesi'nde yapılan araştırma yer almaktadır. Araştırmanın esasını oluşturan beş ana başlık belirlenmektedir. Bunlar, işlem kalitesi ve işlem hızı, bankanın ürün çeşitliliği ve ürün tanıtımında kullanılan araçlar, banka personeli hakkında değerlendirme, halkla ilişkiler faaliyetleri uygulayıcısı olan bankanın müşteriye yaklaşımı, bankanın kurumsal imajının müşteri açısından önemi ile kurumun güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesidir.Bankacılık sektöründe halkla ilişkiler konulu tez çalışmasında, Gaziantep' te Yapı ve Kredi Bankası Gaziantep Karagöz Şubesi' nin uyguladığı halkla ilişkiler çalışmaları ile bu çalışmaların müşteri memnuniyetine etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, bankacılık sektöründe müşteri memnuniyeti ve sadakatinin sağlanmasında halkla ilişkilerin etkisine değinilmektedir. While instantaneous changes in banking draw immense attention, the public?s need for banks increases day by day.In comparison to past years, public relations in the banking sector and the banks? approach to customers are changing significantly. SME (Small and Medium Sized Enterprises) customers of Yapi ve Kredi Bank?s Karagöz Branch in Gaziantep were the subject of this study, in order to analyze the public relations approach of the bank. This study assesses the concept of public relations in the banking sector and its effects on customer satisfaction.The introduction and conceptual theoretical framework constitutes the first section of the study. As well as the definition and importance of public relations in banking, this section illustrates the development of public relations in banking in both Turkey and the West.The second section of this study describes the importance and extent of public relations in banking. Mentioned within the framework of public relations applications in banking is the communication process between the bank and its customer.The third section of this study illustrates the research carried out in the Gaziantep Karagöz Branch of Yapı ve Kredi Bank, on a Gaziantep city scale. The research is based on five main headings identified as; transaction quality and transaction speed, the product range offered by the bank and vehicles used to promote the products, assessments of bank staff, the customer approach of the bank applying public relations activities, the importance of the bank?s corporate image in terms of customers and the strong and weak points institutions.This thesis, whose subject is public relations in the banking sector, investigates the effects of public relations applications, applied by the Gaziantep Karagöz Branch of Yapı ve Kredi Branch in Gaziantep, on customer satisfaction. The study mentions the effects of public relations on customer satisfaction and loyalty in the banking sector.
Collections