Gülten Dayıoğlu`nun eserlerinde temalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gülten Dayıoğlu, Türk Çocuk Edebiyatında yer etmiş, adını duyurmuş yazarlar arasındadır. Bu çalışmada Gülten Dayıoğlu'nun eserlerinde hangi temaları işlediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Gülten Dayıoğlu her yaştan insana hitap eden eserler yazmıştır. Bu nedenle yediden yetmişe her yaşta okuyucusu vardır. 2010 yılı itibariyle yazdığı seksen üç eserin yetmiş biri çocuk edebiyatı ürünleri arasında sayılır. Bu da Gülten Dayıoğlu'nu çocuk edebiyatı yazarı olarak değerlendirmemizi sağlar.Bir çocuk edebiyatı yazarı, eserlerini oluştururken işlediği temalara dikkat etmek durumundadır. Çünkü işlenen temalar özellikle çocuk edebiyatı alanında okuyucunun bilişsel ve duyuşsal gelişimine etki etmektedir.Gülten Dayıoğlu'nun eserlerindeki temaları inceleyen bu çalışmanın ilk bölümünde çocuk edebiyatının ne olduğu, dünyada ve ülkemizde nasıl bir gelişim gösterdiği anlatılmıştır. Ardından yazarın hayatı, eserleri ve aldığı ödüller hakkında bilgi verilmiştir. Eser incelemesi yazarın çocuk romanlarıyla sınırlı tutulmuştur. Eserler incelenmiş ve içerdikleri temalar tek tek tespit edilmiştir. İncelemenin sonunda ortaya çıkan unsurlar ana başlıklar altında gruplandırılmıştır. Bu sayede yazarın eserlerinde hangi temalara ağırlık verdiği tespit edilmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLERGülten Dayıoğlu, Tema, Çocuk Edebiyatı, Çocuk Romanı Gülten Dayıoğlu is one of the famous writers who has been accepted as a creative writer in Turkish Children Literature. In this study, it is aimed to determine which thematic features have been dealt with in her books. Gülten Dayıoğlu has written literary works that address to people in all ages. Until 2010, 71 of her 83 literary works are regarded among the products of children literature and this is what makes us regard Gülten DAYIOĞLU as a children literature writer.Children literature writer has to care about the topics while writing her/his studies. Because, due to the subjects, the reader gets some messages and this contributes to the development of the reader?s personality.In the first part of this study which examines the topics in the literary studies of Gülten Dayıoğlu, ?what children literature is and how it has developed in our country is examined.? And then, information about the life of the writer, her studies and prizes have been considered. The analysis of the study has been limited only with the children novels of the writer. The literary studies have been analized and the topics included in these studies have been examined one by one. In the end of the survey, the results have been gathered under the main titles. So, it is determined on which topics the writer has concentrated more. Thus, this study brings to the surface the topics more favoared by the authress.KEY WORDSGülten Dayıoğlu, Thematic Feature, Children Literature, Children Novel
Collections