İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde geliştirilen ilköğretim programı 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya geçmiştir. Uygulanan ilköğretim programı, benimsediği yaklaşım doğrultusunda birçok alanda yenilikler getirmiştir. Bu yenilikler arasında, programın ölçme değerlendirme boyutuna ilişkin olarak alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden performans görevleri, ilköğretim okullarında uygulanmaya başlamıştır. Performans görevlerinin ilköğretim okullarında kullanılması sürecinde olumlu durumlar yaşanmasının yanı sıra olumsuz durumlarla da karşılaşılabilmektedir. Eğitim süreci içinde yer alan öğretmenlerin ve velilerin, bu durumların belirlenmesinde ve yaşanan olumsuzlukların düzeltilmesinde önemli bir yeri bulunmaktadır.Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında köy ve beldelerde de uygulama yapıldığı için Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köy ve beldelerde bulunan 37 ilköğretim okulunda görev yapan 257 öğretmen ve 198 öğrenci velisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel ve nitel yöntemin bir arada kullanıldığı karma yöntemle gerçekleştirilmiş; nicel veriler hazırlanan ölçme araçları ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel çözümleme tekniği ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenlerinin performans görevlerini yararlı buldukları; ancak uygulanması sırasında süre sıkıntısı yaşadıkları, görevlerin veliler tarafından yapıldığını, değerlendirilmesinin zaman aldığını düşündükleri ve öğrencilerin kaynaklara ulaşmada problem yaşadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın velilere yönelik sonuçlarına bakıldığında ise; velilerin performans görevlerini çocuklarının kişisel gelişimleri açısından yararlı buldukları; ancak kaynaklara ulaşmada problem yaşadıkları ve verilen görevlerde çocuklarına yardım etme sürecinin oldukça zaman aldığı sonucuna varılmıştır. Araştırmada ayrıca; performans görevlerinin verilmesine ilişkin cinsiyete, kıdeme ve yerleşim yerine göre öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.ANAHTAR KELİMELERPerformans Görevleri, Alternatif Ölçme Değerlendirme, Yeni İlköğretim Programı. Related to primary school education which covers a considerable part of this improvement process, the primary school program that was developed according to the constructivist approach was put in effect in 2005-2006 academic year. The primary school program in effect brought a lot of improvements in many fields with the approach it adopted. Among these improvements, there is case determination approaches related to the assessment dimension of the program also known as ?alternative case determination? approach. Performance tasks which take part in performance-based case determination in new case determination approaches is one of the most common techniques in Primary school. During the process of using performance tasks in primary schools, some negative experiences as well as positive ones could be possible. Teachers and parents in the education process have important roles in finding out these situations and in correcting them.This study aims to investigate the opinions of teachers and parents on performance tasks in primary school education programs. The study was conducted in 2009-2010 academic year on 257 teachers who work at 37 primary schools in Antakya city center and 198 parents whose children attend these schools. In the study a mixed research approach, qualitative and quantitative approaches, was used; quantitative data was collected through pre-prepared evaluation tools and qualitative data was collected using semi-structured interviews. In the analysis of the quantitative data, arithmetic means and standard deviation were computed, and for the sub-aims of the study t-test, variance analysis were computed. Qualitative data, on the other hand, were analyzed using descriptive analysis.According to the findings of the study, classroom teachers thought that performance tasks are beneficial; however, it is also found that the tasks are prepared by parents and its evaluation problems in accesing to resources teachers thought that evaluation took too much time. When the data related to parents is considered; they thought performance tasks are beneficial in terms of personal development of their children, however, they that students experience problems in accesing to resources and that helping the students for task took time. İn this stufy also found a significant difference between the teachers view regarding gender, priority and places settlement on giving of performance taskes.KEY WORDSPerformance Tasks, Alternative Measurement and Evaluation, New Elementary School Curriculum.
Collections