İşbirlikli öğrenme tekniklerinin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme tekniklerinden Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB), Küme Destekli Bireyselleştirme (KDB) ve Takım Oyun Turnuvanın (TOT) ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkilerini incelemek ve öğrencilerin işbirlikli öğrenme teknikleriyle ilgili görüşlerini belirlemektir.Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmış, 2010?2011 eğitim öğretim yılında bir devlet ilköğretim okulunda 6 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 37'si ÖTBB, 42'si KDB, 37'si TOT ve 38'i Geleneksel Öğretim Yöntemi (GÖY) olmak üzere toplam 154 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Dersler deney gruplarında ÖTBB, KDB, TOT teknikleri, kontrol grubunda ise GÖY ile işlenmiştir.Veri toplama aracı olarak cebir başarı testi, matematik dersine karşı tutum ölçeği, eleştirel düşünme becerileri testi ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca her deney grubundan 10 olmak üzere seçilen 30 öğrenciye görüşlerini almak için açık uçlu sorular sorulmuştur. Nicel verilerin analizinde ortak değişkenli çoklu varyans analizi (MANCOVA) ve ortak değişkenli varyans analizi (ANCOVA); nitel verilerin analizinde ise betimlemeli istatistik kullanılmıştır.Veri analizi sonucunda KDB ve TOT tekniklerinin GÖY' e göre öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki kazanımları öğrenmelerinde ve olumlu tutum geliştirmelerinde daha etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca işbirlikli öğrenme tekniklerinden KDB' nin ÖTBB' ye göre öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede daha etkili olduğu bulunmuştur. TOT tekniği öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri testi ortalamalarında artırsa da istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Öğrencilerin uygulanan tekniklere ilişkin görüşleri genel anlamda olumlu olmuştur. Öğrencilerin çoğu tekniklerin öğrenmelerini kolaylaştırdığını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini, matematik korkularının azaldığını, kendilerine daha çok güvendiklerini, sosyal becerilerinin geliştiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin büyük bir kısmı bu yöntemin diğer derslerde de uygulanmasını istemişlerdir. Bunun yanında birçok öğrenci grup arkadaşları ile anlaşamadığını, grup arkadaşlarının yeterli çaba göstermediğinden, sınıfta oluşan gürültüden ve sınıfın kirlenmesinden rahatsız olduğunu belirtmiştir. The purpose of this study was to investigate the effects of the cooperative learning techniques Student Teams Achievement Deviation (STAD), Team Assisted Individualization (TAI) and Team Games Tournaments (TGT) on seventh grade students? achievement in algebra learning space and attitude towards mathematics course and critical thinking skills and to determine opinions? of students about cooperative learning techniques.The research was designed as the pre-test and post-test quasi-experimental research design. The research was conducted within 6 weeks. The study is applied to 154 students in an elementary school (7th grade). The experimental group was consisted of 116 students and the control group was consisted of 38 students. Cooperative learning techniques STAD (37), TAI (42), TGT (37) were used in experimental groups and teacher-centered traditional method (38) was used in control group.To gained data algebra achievement test, scale of attitude toward mathematics course and critical thinking skills test were administered to the students as both pre and post tests before and after application. To determine opinions? of students about cooperative learning techniques, open ended questionnaire was administered to the experimental group. For testing hypothesis multivariate analysis of covariance (MANCOVA) and analysis of variance (ANOVA) were used. The students? opinions toward cooperative learning techniques were analyzed by descriptive statistics.According to the results of this study it is found that for academic achievement and attitude towards mathematics TAI and TGT techniques were more effective than control group. A statistically significant difference between TAI and STAD techniques students? critical thinking skills scores which is in favor of TAI was found.According to open ended questionnaire of data students expressed that were learning easily, courses passing more fun, reducing fear of math, increasing self-confidence, developing social skills. Most of the students said that this method should be used in each lesson. Although some of the students expressed that conflicting with their group friends, their group friends making no effort, complaining from noise and pollution.
Collections