Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının 11.sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki başarı, tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin 11.sınıf öğrencilerinin ?Kimyasal Denge? konusunu öğrenmelerine etkisi incelenmiştir. Bu amaçla ?Kimyasal Denge? konusunu PDÖ yöntemi ile öğrenen 11.sınıf öğrencileri ile geleneksel yöntemle öğrenen öğrencilerin akademik başarı, bilimsel işlem becerileri ve kimya dersine karşı tutumları karşılaştırılmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim döneminde Hatay ilinde bulunan bir lisede gerçekleştirilmiştir. Uygulama toplam 6 hafta ve 12 ders saati sürmüştür. Deney grubuna Kimyasal Denge konusu PDÖ yöntemi ile kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile anlatılmıştır.Çalışma, yarı-deneysel araştırma desenlerinden eşit olmayan gruplar ön- test/son-test kontrol gruplu desen kullanılarak yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; Kimyasal Denge Başarı Testi, Kimya Dersi Tutum Ölçeği, Bilimsel İşlem Beceri Testi ve PDÖ değerlendirme ölçekleri kullanılmıştır. Bu çalışmada ele alınan hipotezlerin test edilmesi amacı ile bağımsız gruplar t-testi ve ANCOVA (Ortak Değişkenli Varyans Analizi) kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar; PDÖ yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve Kimya dersine karşı tutumlarını artırmada geleneksel yöntemden daha etkili olduğunu ancak bilimsel işlem becerilerini geliştirmede geleneksel yöntemden daha etkili olmadığını ortaya koymuştur. In this resarch the effect of Problem Based Learning method on learning of Chemical Equilibrium Subject of 11.grade students is investigated. For this purpose 11.grade students who learned Chemical Equilibrium Subject with PBL method and who learned Chemical Equilibrium Subject with classic teaching method are compared in terms of academic achievement, cognitive process skills and attitudes toward chemistry .The research has been conducted in 2011- 2012 academic year in Aa High School in Hatay. The application has tooka total of 6weeksand12hours. Chemical Equilibrium has been taught by PBL method in experimental group and taught by classic method in control group.The study was conducted as a noneqıivalent pre-test/post-test control group design that is one of the quasi-experimental research patterns.As a means ofdata collection; Chemical EquilibriumAchievement Test,Attitude ScaleChemicaland ScientificProcess SkillsTest were used. Thehypotheses taken into consideration in this research were tested by using independent groupst-test and ANCOVA. SPSS software program was used to carry out data analysis. The results revealed that; PBL inenhancingstudents? academicachievement andtheir attitudes towardschemistrylessonis more effective thantraditionalmethods, but the development ofscientificprocess skillsthat it isn?t more effective thantraditionalmethod.
Collections