Araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin maddenin değişimi ve tanınması ünitesindeki akademik başarı, fen dersine karşı tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu calışma gunumuz cağdaş eğitim sisteminde yaygınlaşan araştırmayadayalı oğrenme yaklaşımı uzerine yapılmıştır. Calışmada ilkoğretim 5.sınıfoğrencilerinin bilimsel surec becerileri, akademik başarıları ve fen bilgisi dersineyonelik tutumlarını geliştirmede araştırmaya dayalı oğrenme yaklaşımının etkililiğiincelenmiştir. Araştırmada, oğrencilerin bilimsel surec becerileri ve akademikbaşarılarındaki gelişimlerini tespit etmek icin araştırmacı tarafından hazırlanan?Bilimsel Surec Becerileri Testi? ve ?Akademik Başarı Testi?, fen bilgisi dersineyonelik tutumlarını olcmek icin hazırlanan ?Fen Bilgisi Dersi Tutum Olceği?kullanılmıştır.Yansız olarak secilmiş deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılarakyapılan calışma, 2011-2012 yılı bahar doneminde Hatay ili, Antakya ilcesi,Demirkopru Muhtar Abdurrahman Cetiner İlkoğretim okulunun 5. sınıflarındauygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları belirlenmiş, deney grubunda araştırmayadayalı oğrenme yaklaşımı, kontrol grubunda ise oğretmen merkezli acıklamalıyontemler (duz anlatım, soru-cevap, gosteri) kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 46oğrenci katılmıştır. Deney grubu (N=23) ve kontrol grubunda bulunan (N=23)oğrenci sayısı denk olarak alınmıştır.Araştırmada, oğrencilere uygulanan olcek ve testlerden elde edilen nicelbulgular oğrencilerle yapılan goruşmelerden elde edilen nitel bulgularladesteklenmiştir. Calışmanın bulgularına gore; araştırmaya dayalı oğrenmeyaklaşımının kullanıldığı deney grubundaki oğrencilerin akademik başarıları ve fenbilgisi dersine yonelik tutumları kontrol grubundaki oğrencilere gore anlamlıduzeyde farklılık gosterirken bilimsel surec becerileri anlamlı duzeyde farklılıkgostermemiştir. This study has been conducted on inquiry -based learning approaches whichis widely used in modern education system. In this study, the effectiveness of theinquiry-based learning approach was investigated in developing the science processskills, academic achievements of 5 th grade students at the primary school and theattitudes towards science. In the study, ?Science Process Skills Test? and ?AcademicAchievement Test? which were developed by the researcher has been used in orderto determine the improvements in science process skills and academic achievementsof the students; and ?Attitude Scale Towards Science? which was developed bysearcher has been used in order to measure the attitudes of students towards science.The study which was conducted by using the experimental design with therandom selected treatment and control group was carried out on 5th grade studentsof Demirkopru Muhtar Abdurrahman Cetiner Primary Schools located in the city ofHatay, district of Antakya during the spring period within 2011-2012. Treatment andcontrol groups were determined in the school and inquiry-based learning approachwas used in the treatment group; and the teacher-centered descriptive methods wereused in the control group. Totally 46 students were participated in the investigation.The number of students included in the treatment group (N=23) and in the controlgroup (N=23) was the equal.By analyzing the quantitative findings obtained by scales and tests used in thestudy, these findings were supported by the qualitative findings obtained by theinterviews with the students. According to the findings of the study, academicachievements and attitudes of the students towards science who were included in thetretment group to which the inquiry-based learning approaches were used wereproven to have been significantly differentiated compared to those students includedin the control group but science process skills wasn?t proven to have beensignificantly different.
Collections