Türkçe öğretmenlerinin yazma eğitimindeki geri bildirimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin ortaokul öğrencilerinin yazdığı metinlere yönelik olarak oluşturdukları yazılı geri bildirimlerini sınıflandırmak, bu sınıflandırmaya bağlı olarak geri bildirim türlerinin dağılımını, bu dağılımın mesleki kıdem, cinsiyet, mezun olunan okul değişkenlerine göre bir farklılık oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Bu çalışma, nitel ve nicel veri değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Osmaniye il merkezindeki ortaokullarda görev yapan 74 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Türkçe öğretmenlerinin 42?si bayan 32?si erkektir.Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar ortaokul 6. sınıf seviyesinde farklı öğrenciler tarafından farklı konularda ve düzeyde (başarılı, orta, başarısız) yazılmış ?üç adet öğrenci metni? ve araştırmacı tarafından geliştirilen ?yazılı geri bildirim değerlendirme formu??dur. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkçe öğretmenlerinin yazılı geri bildirim türlerini kullanma sıklıkları şu şekildedir. Övgü geri bildirimi %6.8, yergi geri bildirimi %93.2; yapıcı geri bildirim %1.7, yansız geri bildirim %96.2, yıkıcı geri bildirim %2.2; özgül geri bildirim %70.2, genel geri bildirim %29.8; biçime yönelik geri bildirim %70, içeriğe yönelik geri bildirim %30; açık geri bildirim %77.6, muğlak geri bildirim %22.4; metin içi geri bildirim %65.3, metin dışı geri bildirim %34.7?dir. Öğretmenlerin verdikleri geri bildirim türlerinin dağılımında, övgü geri bildirimi hariç, metin düzeylerine (başarılı, başarısız, orta) göre bir farklılık yoktur. Araştırmada Türkçe öğretmenlerinin kullandıkları geri bildirim türleri arasındaki çapraz dağılım da belirlenmiştir. Araştırmada Türkçe öğretmenlerinin verdikleri geri bildirimlerde mesleki kıdem ve mezun olunan okul türüne göre anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin cinsiyete göre geri bildirim türlerini kullanma sıklıklarına ilişkin bağımsız örneklemler t testi sonuçlarına göre özgül, biçime yönelik ve metin içi geri bildirimlerde bayanlar lehine; genel geri bildirimde ise erkekler lehine anlamlı fark vardır (p< .05).ANAHTAR KELĠMELERYazma Eğitimi, Yazma Süreci, Yazılı Geri Bildirim, Geri Bildirim Türleri, Türkçe Öğretmenleri, Ölçme ve Değerlendirme. The purpose of this study is to classify the written feedback created by Turkish language teachers in respect texts written by primary school students, to identify the distribution of feedbacks subject to that classification, and to determine whether such distribution differs according to variables such as professional seniority, gender, and graduated school. This study is a field study using the descriptive survey model. The population of the research is comprised of 74 Turkish language teachers from primary schools in downtown Osmaniye. 42 of the Turkish language teachers are women, and 32 are men.Two data collecting tools were used in the research. These are ?three student texts? written by primary school 6th grade students on different topics and at different levels (successful, fair, unsuccessful), and the ?written feedback assessment form? developed by the author. According to the results of the research, the frequency of use of written feedback by Turkish language teachers is as follows. Laudatory feedback 6.8%; critical feedback 93.2%, constructive feedback 1.7%, unbiased feedback 96.2%, destructive feedback 2.2%, specific feedback 70.2%, general feedback 29.28%, formal feedback 70%, contextual feedback 30%, open feedback 77.6%, ambiguous feedback 22.4%, intra-textual feedback 65.3%, and extra-textual feedback 34.7%. In the distribution of types of feedback given by teachers, there is no difference in terms of text levels (successful, unsuccessful, fair) except laudatory feedback. In the study, the cross-distribution between the types of feedback used by the Turkish language teachers was also described. In the research, no significant difference in terms of professional seniority and graduated school was found in the feedbacks given by the Turkish language teachers. According to the results of the independent sample t-test regarding the frequency of the use of types of feedbacks by gender, there is significant difference in favour of women in specific, formal and intra-textual feedback, and in favour of men in general feedback (p<.05).KEY WORDSWriting Education, Writing Process, Written Feedback, Types of Feedback, Turkish Language Teachers, Measurement and Assessment.
Collections